Lottas Dagbok


Sand
21 juli 2015, 02:55
Filed under: Allmänt, Bilder, iPhone, personligt, Resor och utflykter

Stod på en strand en kväll.

Just vid vattenbrynet stod jag och kände vågorna vid anklarna. Vattnet var inte kallt trots att det var vad man kunnat förvänta sig. Det blåste. Ganska kallt. Tyckte jag som nästan alltid fryser. 

Jag riktade blicken ut över vattnet. Fick solen rakt i ögonen. Som blind. 

Vattnet skvalpade kring mina fötter. Jag tittade ner och såg att de liksom borrat sig ned i sanden. Stod kvar och funderade. 

Eftertanke. 

Tänkte att jag hade kunnat stå kvar där i sanden. Låtit vattnet hjälpa sanden att begrava mig bit för bit. På ett sätt hade det varit bekvämt. Att bara stå där och känna att jag kan göra ingenting. 

Ingenting. 

Bara kunnat känna mig trygg i att jag sitter fast. Ju längre tiden skulle gå desto svårare skulle det bli att komma loss. Om jag så skulle önska. Men tänkte att det hade varit bekvämt ändå. Att veta exakt vad jag hade. Vilka möjligheter och skyldigheter. Min livsuppgift skulle vara att stå där i sanden där jag valt att sjunka djupare och djupare. 

Rörde på tårna och tog ett steg ut i vattnet. Kände det svala. Friska. Vattnet.  

På bilden: Anton – min stjärna

 

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

