Lottas Dagbok


Hönan och ägget 
04 juni 2015, 23:15
Filed under: Allmänt, Barnen, Familj, personligt, skolan

Nu ska jag uttrycka irritation. 

Jag vet att det kanske inte är så smart. Men jag gör det i alla fall. 

Tidigare veckan blev jag uppringd av ett av barnens lärare. Hon hade ett viktigt papper hon ville skicka hem. Jag bad henne uttryckligen att INTE lägga det i ryggsäcken utan jag ville själv hämta det i skolan. Vi var överens om hur det skulle ske.  

Igår kom ett mail där det stod att hon (läraren) inte skulle jobba nästa vecka så om jag ville prata med henne då jag hämtar pappret fick jag komma denna vecka eller så kunde hon ”lämna över lappen till kollegorna på fritds så att den kan hämtas hos dem”. Jag svarade att jag kan hämta den på fritids. 

Så långt ok. 

Men. 

Idag låg det där papperet i RYGGSÄCKEN.

Hur. Är. Det. Möjligt?

Jag blir så arg! Jag behöver inte berätta varför jag vill ha det på ett visst sätt. Vi hade kommit överens om hur vi skulle gå till väga. Och hur vi INTE skulle gå till väga. 

Det känns inte bra.

Och då har jag inte ens nämnt innehållet i dokumentet. Men det är en annan diskussion. Trots att det hänger ihop och påverkar förtroendet. Mycket. 

Jag har naturligtvis kontaktat läraren. Och hennes chef. 

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

