Lottas Dagbok


Grönsaker
03 juni 2015, 01:01
Filed under: Allmänt, Bilder, Hus och hem, iPhone, Jobb och plugg, personligt

Sköter växterna hos min kompis. Flinar i min ensamhet.

2015/06/img_5516-1.jpg
Badkaret fullt då jag börjar. Långa strånkar av doftranka som trasslar ihop sig med pelargoners runda små blad. Tänker på Trifiderna.

2015/06/img_5520-1.jpg
Inte helt klart vad som räknas som bruna blad. Förutom helgröna finns halvbruna och så finns det gula. Ingen sa vad jag skulle göra med de gula. Kliar mig i huvudet. Men små och frasiga torra. Där råder inget tvivel. Bort med dem.

2015/06/img_5521.jpg
Krukor i alla fönster. Testar mig fram. För stor. För liten. Passar.

Funderar på växter. Och tänker.

Tur att jag bara äger tre stycken själv. De är alla fulla av lus och står bortom all räddning.

Men.

2015/06/img_5518.jpg
Sådär ja.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

