Lottas Dagbok


Det är inte över förrän det är över – retrospektivt sommarkollage

Efter lite tjat från här och var är jag nog tillbaka igen.

Hade gärna vela skriva ett långt roligt inlägg om då vi var på Bullerby Cup i juli. Om alla roliga fotbollsmatcher, om hur Ossian och Didrik slogs en hel dag och om hur mycket det åskade på kvällen innan jag skulle lämna Vimmerby för att lämna dem i Linköping. Om hur jag, tillbaka i Vimmerby, höll på att frysa ihjäl i tältet med damerna och hur jag valde att somna i bilen den sista natten då jag skulle ladda telefonen och värma sovsäcken. Skulle vilja orka skriva ett roligt inlägg med bilder. Men det blir inte så nu. Ni som följer mig på Facebook har sett fina fotbollsbilder på Anton och Wilmer.

Hade velat orka skriva ett litet inlägg om några dagar i slutet av juli som jag och Didrik hade för oss själva här hemma då de övriga åkte till Skara för hockeyläger. Om hur vi åt hamburgare och handlade på Biltema. Det inlägget hade varit fullt av fina och roliga bilder.

Om några dagar på hockeyläger i Skara hade jag skrivit att vi badat och solat, sovit i husvagn och kollat på barnen då de spelade ishockey i hallen intill simhallen. Och om hur varmt och skönt det var ute. Hur jag körde den gamla Volvon både till och från och om ett förfärligt oväder som gjorde att vi fick köra av och vänta ut. Ja. Typ så.

I Linköping väntade ytterligare en veckas hockeyläger då vi kom hem. Både Anton och Wilmer kämpade på.

I Linghem var det fotbollscup. Det hade blivit ett roligt och lite oroligt inlägg. Didrik var stjärna på lördagen. Ossian var stjärna på söndagen trots förvirring och åska. Dyra regnkläder på sportaffären på morgonen. Nu behöver jag aldrig köpa sådana igen.

Hoppas på nya tag nu. Nya. Tag. Och att det ska poppa upp någon bild från läger och cuper här på bloggen. Tur att Facebook finns annars.

I morgon är det jobb igen. Barnens skola började i torsdags. Allvar. Återkommer.

Här också.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

