Lottas Dagbok


Helgrapport v 22 – en del fotboll ja…
02 juni 2013, 23:56
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, iPhone, personligt


På bilden: Ett lortigt barn med blommor till mamma.

Det har varit en intensiv helg. Fotboll. Två seriematcher och ett sammandrag med tre matcher för Anton, Wilmer och Ossian. Ett par träningar också.

På förmiddagen igår var vi i Norrköping för att Wilmers lag skulle möta IFK. Vi höll på att missa matchen för att vi inte hittade till planen. Informationen på webbsidan stämde inte och inga telefoner fungerade. Då var det skarpt läge en stund. Vi hann se det mesta. Det var en bra match. Wilmers lag är verkligen jätteduktiga.

Jag var jag på damfotboll igår också. Landskamp mellan Sverige och Norge på den nya Linköping Arena. Det var jätteroligt faktiskt.


På bilden: Fina och duktiga Kosovare Asllani.

Idag har vi varit i Åtvidaberg. Ozzys lag hade sammandrag där. De samlades redan 8.15. Första matchen var typ 10.30. Känns som att man hade kunnat fått sova en stund till. Men det gick bra för Ossian. Nätade som vanligt.

På eftermiddagen har vi varit i Skägget för att Antons lag skulle möta Linköping United. Det var en tuff match med en domare som verkar ha glömt ostskivan hemma. Den skulle han ha använt då hemmalaget sparkade mot Antons lags liggande målvakt. Men Antons lag spelade jättefin fotboll idag.

För övrigt har det varit lite av en ”tur-i-oturen”-dag för mig. Jag har tappat min iPhone ordentligt i asfalten två gånger utan att det blivit något märke på den. Jag har klarat mig från p-böter eftersom jag stod kvar på parkeringen och pratade i fem minuter extra. Och sist men inte minst; Didrik sparkade en blöt och grusig boll stenhårt in i dörren på en ny, svart och blank BMW (mitt framför ögpnen på ägaren) utan att det blev varken buckla eller märken.

Typ så har helgen varit.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

