Lottas Dagbok


Vecka sjutton – tuff skit


På bilden: Nr 2 Anton Persson ska göra val av språk till sexan.

Veckan har erbjudit ett och annat.

Wilmer mådde dåligt i måndags kväll och åkte till morföräldrarna.

I tisdags hade vi tvåårsbesiktning på vårt hus. Det gjorde ingen människa gladare. Vår entreprenör Jens på Bergs Mark vände i dörren (vill ni ha problem så ska ni verkligen välja att anlita honom). En del jobb kvar.. ja.

På onsdagen var Wilmer tillbaka i skolan igen. Han var aldrig särskilt sjuk. Jag var och tränade på kvällen men kände mig fruktansvärt trött. På kvällen mådde Wilmer dåligt igen och åkte till morföräldrarna. Senare spydde han. Nu mår han bra men är kvar på Yrvädersvägen.

Igår hade vi ett möte på banken som verkligen fick mig att överväga ett och annat. Vår jättebra bankman har flyttat och vi har blivit tilldelade en annan. Suck. På kvällen var vi på momsmingel med jobbet.

Didrik har gått på fredagsdagis idag. De har varit på utflykt till trädgårdsföreningen. Då jag kom för att hämta honom hade han fullt upp med att samla stora, bruna myror i en liten burk med förstoringsglaslock.

Ikväll är jag själv hemma med barnen. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra att jag är en jävla idiot och dum i huvudet. Jag for till Maxi (med Didrik i bara kallingar) och köpte världens sämsta klubba så att Anton skulle kunna vara med kompisarna och spela streethockey. Måste säga att det verkligen känns fantastiskt att vara världens sämsta mamma. Alltid skönt att känna att man är sämst på något!

Anton är och hänger med polarna med sin usla klubba. På mobilen har han 0% batteri så jag kommer till svararen då jag ringer. Nu börjar det bli mörkt ute. Klockrent. Nä, nu kom han hem. Med huvudvärk.

Ossian sitter ilsken förvisad till övervåningen och skriker att jag inte är snäll. Det är möjligt att han har rätt i det.

En härlig kväll helt enkelt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Nää du är snäll.. Underbar fantastisk mamma. Även om pojkarna inte ser det nu.
Kram

Kommentar av Mia




Kommentera

