Lottas Dagbok


Le weekend – suprise, suprise!


På bilen: Ett platt hjul.

Hysteriskt asgarv.

Igår hade hjulet på horan låst sig då färden gick mot ishallen. Då bara tre hjul snurrar så sladdar man bra och till sist slår det flammor från hjulet och det exploderar. Poff. Jag har inte sett det själv men jag har hört att det går till så.

Mycket hockey denna helg trots att våren är kommen. Iofs kan man knappt tro att det är så med tanke på hur kallt det är ute emellanåt.

I alla fall.

Igår var det hockey för Anton och Wilmer. Jag var på föräldramöte för Antons lag under tiden. Idag på förmiddagen hade Ossian avslutning på din hockey med match mot föräldrarna och grillning efteråt.

Sedan har jag städat och vi har kollat på hockeyslutspelet med spänning. Jag håller på Luleå nu.

Det har varit en händelserik vecka. Humöret har varit.. hmm.. blandat. Har vänt och vridit på en grej som jag har funderat på sedan ett par dagar. Funderat och konsulterat och till sist kommit fram till att hålla mig på mattan. Det är säkert smartast. Hittills har jag dock inte haft någon fördel av att fogligt underordna mig men att bränna broar är sällan bra.


På bilden: Så här känns det ibland.

I torsdags var Ossian på besök på mitt jobb. Det gick ganska bra faktiskt. Han hade sina hockeybilder med sig. Han hade varit sjuk ett par dagar och var hos mormor en stund då morfar passade på att få lunginflammation och fick åka till sjukan en sväng. Då fick Ossian komma till mig på besök. Trots bokslut och vansinnigt mycket arbete.

Idag klämde Ossian fingret i bilföraren. Jag plåstrade om honom så att han blev glad igen. Han har haft det tufft ett tag den lille mannen.

Imorgon är det dags för lite hockey igen på morgonen. Sedan ska vi ha besök på eftermiddagen.

För övrigt försöker jag få ordning här hemma. Inte så lätt.

Något mer.. hmm.. nae.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Fotboll idag 15.30, ses vi??

Kommentar av Frida

Sorry. Missade det. Missade flera utomhuspremiärer idag verkar det som.

Next time?

Kommentar av Lotta




Kommentera

