Lottas Dagbok


Blåkulla nästa – det blir sällan som man tänkt sig
28 mars 2013, 21:36
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, iPhone, Jobb och plugg, Mat, personligt, sport, TV


På bilden: Väntan.

Idag skulle Didrik vara med mig på jobbet en stund på morgonen men han var kass i magen morse så vi blev hemma en stund. Senare på förmiddagen följde vi med mormor till sjukhuset för att hon hade ett inplanerat besök.

Det tog en väldig tid på sjukhuset så jag hann knappt till jobbet och vända. Men det var tur att jag åkte dit eftersom det var lite som behövde göras.

I eftermiddag har jag skjutsat Anton och Wilmer på hockeyträning. Sedan har jag lagat mat och så.. marockansk kyckling..

Didrik har varit bra och pigg hela dagen men tyvärr har varit kass i magen ikväll också. Jag skrev ju igår kväll att vi hade magsjuka på påsken förra året och att vi inte vill ha det i år också. Jag tänkte faktiskt att ‘nu får vi det säkert eftersom jag skriver det här’. Didrik är i alla fall på Yrvädersvägen. Han ska sova över där inatt.

I vardagsrummet är det hockey för hela slanten LHC möter SAIK i den första semifinalen. Kanal 9 bjuder. Jag är måttligt intresserad.

Man känner ju lite för att fara till Blåkulla faktiskt. Så himla tråkigt att det ska vara maginfluensa så fort det är rött i kalendern. Detta är dessutom den tredje magsjukan här hemma sedan sportlovet.

Hoppas på en fortsättningsvis friskare vår.

Glad Påsk!

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

