Lottas Dagbok


En sjukt jobbig dag
17 februari 2013, 22:59
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, iPhone, personligt, sport, träning, TV


På bilden: Näsblod.

Ligger på en madrass på golvet i mina föräldrars gillestuga. Som sällskap har jag Johan Falk och inte mindre är fyra stycken fjärrkontroller. Försökte att sänka volymen på teven nyss men lyckades inte och fick slänga frågan till farsan. Vilken av dem? Den grå? Alla är grå.

Det har varit en jobbig dag. Fredrik är sjuk och ligger hemma i soffan och mår uselt. Någon typ av influensa säkert. Svinis kanske. Vem vet..

Jag har farit fram och tillbaka som en prutt i en påse. Fixat matlådor. Burit påsar. Handlat. Handlat igen. Och så vidare.

Barnen har jobbat hårt på att vända uppåner på sjuttiotalskåken. Mycket oväsen.


På bilden: Anton har ärvt mina aerobicskor från 1997 typ. Fråga honom gärna varför om tillfälle ges!

I morgon börjar sportlovet med sportlovshockey för Anton och Wilmer. Dessa mina Piff och Puff som gillar varandra så mycket. Vilken ynnest att ha en sådan relation till en bror.

Ossian ska gå på fritis och Didrik ska gå till sin dagmamma som vanligt. Trots sportlov. Sportfamiljen sportar året runt så det tynger inte mitt samvete.

Imorgon är det jobb igen. Och träningsdags för dagboksförfattarinnan igen. Känns grymt kul.

God natt!

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

