Lottas Dagbok


Helgens turer – fiol och Tranås


På bilden: I väntan på sin tur.

En liten rapport då.

Den gångna helgen var minst sagt intensiv. Anledningen till det var att den andra halvan var på hockeytränarkurs i Valdemarnsvik både lördag och söndag.

I lördags spelade Anton och Wilmer konsert på biblioteket. De var med i en låt just på slutet men man får sitta och kolla på alla. Morfar och mormor var med och så Ossian och Didrik och jag. Anton och Wilmer spelade fint (tror jag, det var lite svårt att urskilja vilket ljud som kom just från dem).

På eftermiddagen var de visning på vårt grannhus. Nyfikna jag satt naturligtvis på första parkett och glodde vilka som var där och kollade. Bara ingen otäck pitbull!

På kvällen var vi på kalas och blev matade med asgod mat och fett goda tårtor. Hade lite probs då vi skulle dit för bilaset ville inte rulla uppför backen (som vanligt då det har snöat). Anton kom på den genialiska idén att vi skulle skulle prova att backa uppför backen eftersom vi har bättre däck bak. Jag testade. Naturligtvis gick det inte bättre. Bilen är ju lika framhjulsdriven fast man backar. Kom. Jag. På.

På söndagen tog jag hjälp av mormor och morfar (med flera). Man klarar helt inte logistiken själv med alla dessa ungar. Så är det.

Wilmer och Anton hade matcher i Ljungsbro och Linköping. Själv gav jag mig iväg till Tranås med Ossian för att spela matcher. Bara han och jag.


På bilden: Man måste äta också.

Det var jätteroligt att vara iväg med Ossian. Det var en glad hockeyspeleman som åkte hem till Linköping igen efter att ha vunnit riktigt stort i båda matcherna.

På söndagkvällen var jag riktigt trött. Idag också. Har tyvärr lite problem ed sömnen. Men, men..

Missade tyvärr veckans upplaga av mello. Men jag överlever nästan det. Ingen rapport denna vecka dock.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

