Lottas Dagbok


Mammans första stjärngosse
12 december 2012, 21:40
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, iPhone, personligt, skolan, sport


På bilden: Wilmer fick inte välja själv.

Ikväll har vi varit och sett Wilmer lussa i skolan. Han var världens finaste stjärngosse. Min första efter sjutton tomtar och hundraelva gubbar från pepparkakeland. Han var inte nöjd med rollen som stjärngosse först men han fann sig snart i sitt öde. Jag tror att han tyckte att det var roligt.

Stjärngosseprylarna fixade ‘familjen framförhållning’ igår kväll. Naiva jag trodde att en stjärngosse kunde ha lucialinne men tydligen skulle det vara en speciell särk.

Min rumssyster på jobbet hade lösningen hemma. Som tur var lagom fållad redan så att jag slapp börja sy direkt då jag kom hem från tjänstgöring i kiosken i Ljungsbro ishall igår kväll.

Didrik ska gå luciatåget i morgonbitti. Han ska vara pepparkakstomte.. eller tomtekaka. Återkommer med bild. Ossian ska också vara med. Som konsult. Han ska vara tomte. Han vägrar vara pepparkakstomte så han har vrålat tills jag inte stod ut och grävde fram en gammal tomtedräkt.

Didrik bet tyvärr sönder sitt tärnljus ikväll så han får vara utan sådant. Hela munnen full av glas och skitförbannad bet han mig i tummen så nu är den röd och bultar.

Ossian blev jätteorolig och grät. ”Jag gillar honom inte för han är ju dum och så… men jag kanske inte vill att han ska dö för det.” Jag gjorde mitt bästa för att han skulle förstå att Didrik inte skulle dö. Hjälpte inte mycket.

Anton drog till träningen ikväll utan hjälm och skridskor som låg i en annan väska än hans egen.

Det är mycket denna veckan. Är ganska sliten.

Återkommer.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hahaha, vilken härlig dag :))
Jag vågar skratta åt ditt inlägg eftersom jag känner igen mig 😉
Själv stressade jag igår o flängde hit o dit för att hitta pepparkaksdräkt till Pontus när han påminde mig om att vi har en hemma 😛
Japp, väl synlig i Hampes skåp…. Suck!!
Hoppas ni får en bra luciadag 😀
Kram på er

Kommentar av Sara

En kram från en trebarnsmamma till en fyrbarnsmamma – vila får vi göra när barnen flyttat hemifrån!

Kommentar av Trebarnsmamman




Kommentera

