Lottas Dagbok


Summary – DJ och städerska
25 november 2012, 20:53
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hus och hem, iPhone, personligt, sport


På bilden: Ey yo!

Igår var jag DJ i sekretariatet då Antons lag spelade hockeymatch mot Vita Hästen. Jag har en del att lära där.. men det var roligt faktiskt.

Tyvärr gick det inte så bra för Anton. Han hann knappt ut på planen förrän han fick en ganska ful tackling i ryggen. Han låg stilla en stund och fick sedan sitta i båset resten av första perioden.

I andra perioden blev han tacklad in i sargen av två stora spelare från motståndarlaget samtidigt i hans första byte. Han låg stilla en stund igen och fick sedan ledas av isen. På något sätt kom han i kläm med en arm och har troligtvis sträckt en muskel i bröstet. Han satt i båset resten av andra perioden och gick sedan ut och duschade och kollade på tredje från båset.

Matchen slutade tre lika. Jag kan inte låta bli att le lite åt folket runt Vita Hästens nollettor. Efter första perioden i sekretariatet hann jag knappt kolla på protokollet förrän det stod en skitnödig farsa och hängde över glaset och tjatade efter skottststistik. Det gäller att man tar det på allvar. Jajjemen.


På bilden: Alla utom Didrik.

Idag har jag städat hela dagen. Mamma har hjälpt mig. Det känns inte som att det är någon skillnad här hemma trots det. Luften är lite lättare att andas men det är mycket kvar att göra. Det är ett måste nu. Allt. Eller inget. Faktiskt.

Barnen har badat i simhallen i Ljungsbro. På eftermiddagen har de lekt med kompisar.

Ikväll har jag lagat mat så nu luktar jag som ett vitlöksmarinerat bacon.

God kväll.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

