Lottas Dagbok


Aj, aj, aj..
17 oktober 2012, 23:07
Filed under: Allmänt, Barnen, Familj, Hälsa, Husdjur, kultur, personligt

Ingen bild nu.

Har varit hos tandläkaren idag. Första gången sedan 2007. Tror att jag egentligen behövt gå dit sedan typ 2008 eftersom kompositen redan då trillat bort ungefär på alla ställen den suttit.

I alla fall.

Jag är väldigt svår att bedöva. Det är delvis därför jag känner sådan ångest för att gå till tandläkaren. Så även idag. Skitjobbigt innan. Bedövning som först gjorde att jag fick andnöd (ja, inbillning) och som sedan inte tog som den skulle. Så när tandläkaren började skjuta min på gränsen till rotfyllningsfärdiga tand så var den inte bedövad alls.

‘Aj’ sa jag. ‘Komplicerad anatomi’ sa tandläkaren och tog fram en ny stor spruta. Kände lasern i alla fall. ‘Märkligt’ sa tandläkaren. Haha.. det sa han för fem år sedan också. Det gjorde ont.

Nu ikväll gör det väldigt ont. Tandläkaren sa att det kan göra det ett tag framöver. Skitjobbigt. Det gör ont där han stuckit mig vid käkleden och det gör jätteont i tanden.

På förmiddagen hade jag ont i huvudet också. Något migränliknande som satt i ögat på ena sidan. Fick ta ett piller som jag varit lite degig av hela dagen.

Ossian är fortfarande lite sjuk. Upp och ner som en jojo. Han ska vara hemma i morgon också och får följa till jobbet på förmiddagen och vara med mormor sedan. Så pass pigg är han.

Aj.

Nu vila.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

