Lottas Dagbok


Helg, hockey, löss och fiol
15 oktober 2012, 22:06
Filed under: Allmänt, äckligt, Bilder, Familj, Hälsa, iPhone, musik, personligt, sport


På bilden: Wilmer övar faktiskt.

Det ät inte lätt att få Wilmer att öva på sin fiol. Han är väldigt självkritisk och ger upp så fort det låter det minsta illa (vilket ju blir ganska ofta då man övar). Någon som har tips för hur man lättar upp fiolstämningen?

Under helgen har det varit mycket hockey som vanligt. I lördags var vi i Vadstena med Wilmer som spelade cup. Didrik som hade haft feber under natten var hemma hos mormor och morfar under tiden.

På natten sov Anton över hos en kompis och Ossian sov hos mormor. Vi trodde att Ossian höll på att bli sjuk men igår var han pigg igen.

Tyvärr är Ossian sjuk med feber idag i stället. Lite hes och symtom från luftvägarna. Jag har själv precis lika fast utan feber.

Igår kväll hittade jag löss i Antons hår. Så jag fick åka till apoteket, klippa hår och lusa av. Jag gjorde på oss alla. Var helt slut efteråt.

Det är så jäkla trist den här tiden på året. Det bara regnar och är kallt och deppigt. Vet inte hur jag ska göra för att liva upp mig. Tips på hur man överlever övervintrandet?

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Försök att få lite egentid och gör sånt som är bra för själen! Tänd ljus, ät gott, och gå ut och sväng benen på lördagskvällen, träffa roliga människor och parta på! Kram

Kommentar av Anonym

Inte ett enda tips. Avskyr själv hösten.

Kommentar av Trebarnsmamman




Kommentera

