Lottas Dagbok


En nästan onödig lördag, en del tjat om den här bloggen samt söndag med trevliga gäster
30 juli 2012, 01:35
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, bloggande, Familj, ful blir snygg, iPhone, Jobb och plugg


På bilden: Didrik tycker om nagellack.

Det är mycket nu.

Igår kväll var jag så trött efter en natt med två timmars sömn och en sen kväll på grannens veranda så jag somnade mitt i skrivandet. Det var inte något särskilt lustfyllt inlägg heller så det kvittar. I alla fall hade jag hunnit skriva som följer;

”Idag har det inte hänt mycket. Jag har gjort en färgkorrigering av håret på mig själv, ätit hamburgare hos mor och far, och avslutat med ett par timmar på grannarnas veranda. Det blir en del tid där.”

Sedan var jag inne och snurrade på ett ganska uttjatat område. Åtminstone för dem som hängt här sedan starten 2007. Ja, jag vet att de finns.

Jag hade hunnit skriva:

”Jag har tjatat om detta i alla år jag skrivit i denna bloggen; detta är mitt rum. Att blogga är kommunikation. Övervägande enkelriktad. Ibland vill man tala till punkt och då är bloggen rätt plats. En fri- och rättighet. För mig. Jag tilltalar aldrig enskilda här och jag kommer heller aldrig att låta enskilda förhållanden hindra mig att skriva det jag känner för. Skriver jag här finns ett syfte att nå ut till många. Ibland en idé att inte veta vilka som tar del av innehållet och att texten finns kvar på obestämd tid framåt. Som vilken runsten som helst. Vem som helst är fri att skapa en egen blogg.

Min blogg är öppen för kommentarer och jag välkomnar diskussion i kommentarsfältet. Det ska vara mycket opassande om jag skulle få för mig att plocka bort någon kommentar. Men visst; det har hänt. Aldrig dock att jag skulle ta bort en kommentar som riktar kritik mot det jag skrivit.

Jag kommer aldrig att låta någon annan bestämma vad jag ska posta här. Bloggen är en dagbok men har även genom tiderna innehållit inlägg i debatten där andan faller på. Dock kanske inte så mycket nu som tidigare.”

Tja. Så långt hade hade jag hunnit innan ögonen trillade ihop. Minns inte hur jag tänkt avsluta eller om jag hade någon poäng. Orkar inte väga varje ord på silvervåg en söndagkväll så detta är vad som serveras.

Idag, söndag, har inte mycket hänt. Förutom att vi har haft gäster. Det var jättetrevligt. Särskilt eftersom det var personer som vi träffar alltför sällan. Vi bodde grannar tidigare. Vi kunde i princip glo in in varandras kök. Det var trevligt att höra lite om hur det var på gamla gatan.

Nu ska jag sova. God natt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

