Lottas Dagbok


Söndag – avsked, Johannelundsbadet, IKEA, avsked igen och en PW

Denna vecka kommer söndag efter torsdag 😉

Magbubbel ikväll men mycket sallad ger en del bubbel. Jag äter nyttigt nu… men i morgon blir det ingen sallad.

Idag har Anton och Wilmer varit i Ledberg och lekt hela dagen. Ossian, Didrik, Fredrik och jag har varit vid Johannelundsbadet i kylan. Både Ossian och Didrik badade. De är galna.


På bilden: Jag fryser i en brassestol.

Efter badet tog vi en tur till IKEA för att köpa ben till Wilmers säng. Tyvärr glömde vi att vi behöver en bäddmadrass också. Too bad.

Däremot fyllde jag på med en grej som jag behöver för att hålla ordning på mina kläder.


På bilden: Klädhängare och Ossian.

Sedan åkte vi till Ledberg för att hämta Anton och krama Anton innan han far till Skara för en veckas läger med hockeylaget. Tidigt i morgon ska de åka. Mammas store kille ska ut på äventyr.


På bilden: Stor.

Ikväll har vi motionerat lite. PW är utmärkt för härsket fett. Då vi kom hem så vårt hus så fint ut.


På bilden: Fina huset.

Didrik är galet busig just nu. Man är galen mest jämt. Men han är rolig också. Han har fått en sparbössa av mig som jag hittat bland grejerna här hemma. Den kallar han för grisbössan. Haha.

Just det. En annan kul grej; under dagen var vi var vid ishallen för att få Antons skridskor slipade. Då vi kom till sliprummet var det helt ommöblerat så vi behövde hjälp med slipningen. Den automatiska maskinen var inte där alls. Hallen var full av ukrainska hockeyspelare som tillhörde HC Donbass från Donetsk, som LHC:s före detta ungdomsansvarige Jim Brithén leder. Efter några små språkhinder fick vi hjälp av den ukrainske materialaren. Han slipade och slipade i en halvtimme så nu har Antons nya skridskor ukrainsk slipning då han går på is i Skara i morgon.


På bilden: Ukrainsk slipning med överraskningar?

Nu god natt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ukrainsk slipning är ju inte fel 😉 Hoppas det fungerar super!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Haha, det gick nog bra tror jag 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

