Lottas Dagbok


Välkommen på en kopp kaffe och en morot!
16 juli 2012, 20:39
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, iPhone, Mat, personligt, samhälle, sport

Idag har vi haft besök här hemma. Två fina grabbar har varit här och lekt.


På bilden: Barnen vill inte ställa upp på bild.

Jag tog med mig ett gäng till mina föräldrars hus för att fixa med blommor och trädgård.


På bilden: Kan dessa göra en människa gladare? Se särskilt missfostret till orkidé nere till vänster.

Medan jag skötte växterna inne passade sällskapet på att skörda i trädgårdslandet. Förvisso efter uppmaning av mig men jag menade inte att de skulle dra upp ALLA morötterna.


På bilden: Ganska många morötter.


På bilden: Morötter.


På bilden: Morötter.


På bilden: Många sjukt rena morötter.

Nu är alla morötter uppätna. Fantastiska primörer!

Wilmer och hans polare bjöd bort sig på poolbad under tiden vi hade en morotskris. Det gjorde de rätt i.

Mer då… ja.. Didrik har kört inlines. Han kör på ett par som är ett par storlekar för stora eftersom de som finns i hans storlek rullar för dåligt för honom. Kass att det inte finns tillräckligt bra inlines i storlek 26 😉


På bilden: Sådär nöjd.

Didrik rymde iväg idag också. Jag var tvungen att ta bilen och köra iväg ganska snabbt för att leta efter honom då han tagit cykeln och följt efter de större grabbarna. I samband med detta fick jag anledning att utreda vad denna skylt betyder. Det kommer troligtvis en redogörelse för detta senare men konstaterar att jag med all säkerhet kommer att ha lika bråttom iväg när/om Didrik sticker med cykeln igen. Ganska enkelt.

Nu en promenad.

Tjingaling!

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad fin gräsmattan ser ut. Härligt med ledighet.

Kommentar av Mia

Ja, den tar sig 🙂

Ledigheten var verklige välbehövlig nu. Den största vinningen är att man får sova/ligga i sängen lite längre på morgonen. Särskilt nu när barnen blivit lite större 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

