Lottas Dagbok


Vinn ett kit med solskyddsprylar!
05 juni 2012, 21:53
Filed under: Allmänt, Familj, iPhone, personligt, Tävling

Eftersom regnet bokstavligen sprutar från himlen så tänkte jag skriva lite om sol och hur tacksamma vi ska vara att det regnar.

Hudcancer är den cancerform som ökar mest i Sverige. 40 000 personer drabbas varje år och sjukdomen skördar fler offer än trafiken. Känsligast och mest utsatta för solens strålar är barnen. Ungefär 80% av våra solskador uppkommer före 18 års ålder. Riktigt små barn saknar skydd från soltrålar helt och ska därför aldrig vistas i solen.

1177.se kan man läsa om hur man skyddar familjen mot solen i sommar.

Om du vill vinna ett kit med strandväska, solhatt och UV-mätare ska du skriva en kommentar under detta inlägget och motivera varför just du behöver det mest. Tävlingen pågår till den 14/6.

Lycka till!

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klart jag vill vinna!

Kommentar av Trebarnsmamman

Skulle visst motivera också – för att jag älskar sol och bad men har blek skandinavisk hud.

Kommentar av Trebarnsmamman

Jag vill gärna vinna solkitet. Det skulle vara perfekt för mig och min lilla grabb nu i sommar.Det är viktigt att skydda både mig och honom.under sommarens alla promenader och utflykter.

Kommentar av merla

Givetvis vill jag vara med och tävla. Min motivering är att eftersom vi nu köpt husvagn och kommer tillbringa de flesta av de vakna timmarna ute, så kommer vi behöva solskyddsmedel i mängder i detta soliga Sverige. 🙂

Kram U.

Kommentar av Ullis

Jättefint och bra pris!
Vi väntar vårt första barn och vill givetvis inte utsätta vår baby för farliga UV-strålar någon gång i dess liv. En mätare skulle därför komma till stor användning under barnets uppväxt och göra oss tryggare samt öka vår kunskap om när strålningen är som värst.
Vi vuxna skulle också uppskatta att kunna mäta så vi bättre kan ta hand om oss. Visst är det härligt med sol, men det är ju inte nödvändigt alla gånger.

Kommentar av Jenny Sjöberg




Kommentera

