Lottas Dagbok


Lite ro en stund efter att ha farit hit och dit i några timmar


På bilden: Pyssel pågår.

Nu har vi varit ute på en liten resa.

Först åkte vi till morsan och farsan och lämnade lite grejer till Didrik (som såg ganska pigg ut just då). Sedan for vi till affen och handlade lite dricka för att Ossian var så törstig.

Sedan bar det av till restaurangen där jag trodde att jag glömt mitt bankkort. Och mycket riktigt fanns mitt kort där. Det verkade inte som att jag var ensam om att göra tabben att lämna in brickan i disken efter maten fast det fortfarande ligger en massa privata ägodelar på den för killen som serverade mat tog fram en bunt med kvarglömda kort och bläddrade i och jag fick ange namn och nummer för att få mitt tillbaka.

Sedan körde vi ner till stan för att hämta min baddräkt och Didriks badbrallor som jag glömt på simskolan senast. Tyvärr var dörren låst så jag kom inte in.

Ossian ska på kalas i morgon mellan alla fotbollsarrangemang så vi fick åka och köpa ett par presenter till jubilarerna. Jag frågade barnen på vägen till leksaksaffären om det var något sällskapsspel de vill ha och vips hade de handlat hela butiken innan vi ens klivit ur bilen. Men på riktigt blev det mest kalaspresenter till i morgon.

Sedan MAXI en sväng där vi köpte lite frukostmat till imorgonbitti. Barnen fick varsin pysselbok som de sitter i köket och jobbar med just nu. Tyst och fint. Så skönt.

De har inte visat sig från sin trevlig sida idag dessa två små herrar. Nä minsann. Men nu är det lugnt.

Sedan blir det Gula Måsen och senare blir det väl hockey i hela teven. Jag är fett nedröstad då det gäller vilken tablå som är aktuell här på Hägerhäll. Ossian älskar hockey och Wilmer likaså.

Fick ett sms från Visingsöfararna. De har det jättebra fast vädret är lite halvdant.

Nu lite Rumble.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

