Lottas Dagbok


Idag har det varit en riktigt dålig dag – eller hur man ventilerar ett problem
08 maj 2012, 01:49
Filed under: Allmänt, Bilder, Familj, Hus och hem, husbygge, iPhone, personligt, poesi, teknik, TV

Visst. Det har förekommit små ljus men de syns knappt i mörkret. Tänker inte gå in på detta närmare.

Avreagerade mig på Canal Digital och Utsikt Linköping.

Ringde först till Canal Digital och frågade varför vi fortfarande inte har teve i vårt hus efter sex dagar. Fick då veta att inget var felanmält förrän på fredagen fast det varit fel sedan onsdagen den 2/5. Talade om vad jag tyckte om detta och såg till att jag fick upplysningar om vems bord ärendet nu låg på.

Utsikt Linköping. Fantastiskt bolag (??). Tydligen är man inte kund där fast man har betalt många, många tusen för att ansluta sig till deras nät. Men avtal har man inte. ”Vi är inte din leverantör för det är Com Hem.” (eller hur??)

Den serviceinriktade tjejen som svarade på felanmälan sa till mig att ”ta fram den fakturan om du kan”. Fantastiskt bemötande. Hade jag funnit mig snabbare skulle jag ha berättat om fakturan jag betalade då vi byggde vårt hus. Jag hade gladeligen skickat damen en kopia.

Jag uppmanade henne att upphöra med spydigheterna och istället se till att vår teve visar något annat än en gul prick. Men det var lönlöst.

Eftersom jag inte slösar tid på sådant som ovan så valde jag att åter slå en signal till Canal Digital för att be dem skynda på ärendet. Servicedamen på Utsikt Linköping hade ju inte förmågan att ta in beredskap eftersom ärendet inte var akut. Nä, vi har ju varit utan teve i sex dagar och klarat oss bra. Hur akut kan det vara? Urakut.

Men På Canal Digital sade de att de har fem dagar på sig att inte göra mer än de gör just nu så vi får avvakta till i morgon. Då har det iofs gått sju dagar men eftersom inget blev anmält under de första dagarna så räknas det från den fjärde.

Men det är märkligt att Utsikt Linköping inte har hanterat vår felanmälan fast den legat hos dem sedan den fjärde. Men det är klart; vi har ju inget avtal med dem eftersom de inte skickar fakturor till oss så de behöver kanske inte leverera annat än just då de känner för det.

Men nu väntar vi på att det ska gå fem dagar. Och på att någon tekniker på Utsikt Linköping ska ringa i morgon efter att jag hetsade den där servicebruden att notera mitt ärende med STORA BOKSTÄVER.


På bilden: En gul prick.

Men nu är jag trött så jag struntar i teven.

God natt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

