Lottas Dagbok


Sista kvällen 35 – fotboll och ingen TV


Ja, sista minuterna.

Jag har uppnått åldern då man (jag) inte längre uppskattar att fylla år. Det känns inte så läckert längre, att bli ett år äldre.

Idag har jag farit omkring som en fjärt i en påse som vanligt. Jobbat. Hämtat hos dagmamman en trött Didrik som hade somnat i en barnvagn och som inte orkat leka så bra idag. Fel beslut att lämna honom idag alltså, efter feber och med hosta. Men han har varit pigg i kväll. Särskilt då han hjälpte mig handla och jag hittade flera förpackningar chokladbollar i botten på korgen då jag skulle packa upp den på bandet i affären.

Anton har tränat fotboll idag och Wilmer har både tränat fotboll och spelat fiol. Men vädret har varit fint så ingen har klagat.

Vår TV funkar inte. Jag är minst sagt trött på Canal Digital. Vi betalar men de levererar inte driftsäker TV. Nu ska de skicka oss en ny box. Undrar just vad den ska göra åt att det inte kommer några signaler ur nätverksuttaget.

Ossian är sjuk och missar deras Drop In som de har i skolan i morgon. Han insjuknade ikväll med feber och hosta. Stackaren. ‘Jag vill ligga själv nu! Jag fryser.’

Hmm.. Jag som tänkt skriva något om ålder och känslan av att åren rinner ifrån en. Men det blev ‘en kossas dagbok’ istället.
nu ska jag njuta av mina sista 26 minuter som trettiofemåring.

I morgon ska jag bjuda på fika på jobbet. ICA Maxi-bakat. Kalas!

Natti natti.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

