Lottas Dagbok


Bra och dålig hockeyattityd
04 mars 2012, 21:05
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, iPhone, personligt, sport

På bilden: Ossian. En kille med härlig hockeyattityd. Kämpar väl och deltar i alla träningar om han inte är sjuk.

Igår kväll var Ossian med och spelade pausmatch i CC under LHC-HV71. Vi andra var också där. Wilmer och Fredrik satt med sitt lag och Anton var på ståplats med kompisen. Diddan var kvar hos mormor och morfar tackålov.

På kvällen var vi ute och käkade med några i ledargruppen i LHC-03. Trevligt var det. Sedan drog vi hem och sov eftersom vi hade lägrat hela helgen. Sov till halv tio med avbrott för magknip vid sju.

På bilden: Härlig hockeyattityd. Anton sitter i ringen. Han gör sitt bästa och deltar i alla träningar om han inte är sjuk.

Idag har vi varit i Motala. Anton skulle spela match. Men efter det jag hört idag skulle jag helst se att han slutar. Igen. Inte för att jag tycker att hockey är en dålig sport. Alls. Detta har med helt andra saker att göra.

Jag tycker om de allra flesta av dem och jag tänker som vanligt inte hänga ut någon enskild här hur gärna jag än skulle vilja. För jag vet att bloggen har många läsare lokalt. Och ibland är människor så korkade att det faktiskt är synd om dem. Och då är det ju lite taskigt.

I Hockeyklubbens verksamhetsplan står det att ‘alla spelar lika’ vilket innebär att den som vill mest spelar mest och den som visar bäst hockeyattityd spelar mest (jo, det är sant att det står så). Det gäller för barnen. Verksamhetsplanen säger dock inget om hur det går för ledare som brister i hockeyattityd (vad det nu är, men jag har fått förklarat för mig ungefär vad det är). Jag föreslår ett fett utvisningsbås. Med hänglås.

– Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Bra!!!!! 5 match straff. Utvisning räcker inte. Kram

Kommentar av Mia




Kommentera

