Lottas Dagbok


Torsdag – lucia, tårta, julmat och nyckelbarn

Imorse var det dags för årligt luciatåg hos dagmamman. Didrik sjöng högst av alla. Jätteroligt och jättefint. Han gillade att vara tomte trots att han egentligen ville vara peppis. Dock undrade han var hans skägg var och tyckte att jag skulle fara och köpa ett.

Ossian var inlånad som konsult för att hjälpa sången men ställde inte gärna upp på bild.


På jobbet var det tårta eftersom en kille från en annan avdelning skulle sluta.


På kvällen var det julmat och livemusik på Cloetta Center. Jag vann biljetter då vi var på julbord för några hackor sedan.

För att balansera upp detta inlägg lite så kan jag berätta att jag fick ett mejl för några veckor sedan från en tjej på Stockholms Stadsmission som önskade att jag skulle uppmärksamma smyckekollektionen Nyckelbarn.

Hittas här.

All vinst från smycket går till Stadsmissionens barn- och ungdomsverksamhet. Många barn lever i utsatthet. Om man vill göra något bortom de sina och vill ha ett fint smycke samtidigt kan man klicka på länken ovan.

Nu lite vila.

– Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Jag kan inte sova och ligger här och skriver på natten. Klockan har passerat midnatt med råge men ‘imorse’ betyder morgonen den femtonde. Just for information 😉

Kommentar av Lotta




Kommentera

