Lottas Dagbok


Vinn en fin sjukvårdslåda!
01 november 2011, 23:51
Filed under: Allmänt, Familj, Hälsa, personligt, Tävling

Passar på att slå ett slag för 1177. Dit kan man ringa och få råd innan man åker och sätter sig och väntar på akutmottagningen i flera timmar (för att sedan åka hem inkuberad med sju nya infektioner). Man kan faktiskt lösa en hel del själv. Det finns en hemsa också; www.1177.se

Visst. En gång för mycket är bättre än en gång för lite. Dock kan ett sunt förnuft och kunskap bidra till att man sparar besvär. De där gångerna för mycket blir färre utan att de där gångerna för lite blir fler.

Jag lottar ut en fin låda med sjukvårdprylar i 1177:s anda. Skriv en kommentar under detta inlägget med en motivering till varför just du ska vinna. Kanske har du någon som behöver plåstras om i din närhet? Övertyga mig om att du har mest nytta av en fin liten sjukvårdslåda! Ni har en vecka på er. Den 8/11 skall vinnaren koras. Good luck.

..och just det. Jag glömde en sak. Om ni har en blogg kan ni ju slänga in en länk till min tävling. Dela på fejjan funkar också 🙂

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag måste ju tävla, för jag är den typen av mamma som försöker klara alla sjukor och sår hemma tills den gräns då jag inte klarar det…och då är det oftast bråttom-akuten som gäller. Tyvärr har jag inte superbra erfarenhet av sjukvårdsupplysningen, kan konstatera att jag låter alldeles för cool på rösten när jag ringer dit.

Kommentar av Trebarnsmamman

Men så klart att jag ska vinna en låda eller en kudde ..
Jag behöver bli omplåstrad nästan varje dag..Måste sluta dra av nagelbanden. Barnen måste sluta åka sparkcykel, men om jag vinner en låda eller vad det är då kan de fortsätta att åka, jag kan ju plåstra om dem:)

Kommentar av Mia

Om jag skulle vinna den skulle jag skänka den till Lhc-03:or, de behöver en egen sjukvårdslåda så att vi kan plåstra om dem om de slår sig på träning eller match. Kram från hockeymorsan!

Kommentar av Sussi

Tävlingstiden är förlängd till den 15/11.

Mvh/Lotta

Kommentar av Lotta

Då jag själv är uppvuxen med ”inget sjåp”
Finns det sällan plåster i våra skåp
En tumme i en bildörr blev klämd när jag var sju år
Men inte fälldes en enda tår
För att lätta på trycket
Borrade vi i nageln, (men inte så mycket)
Men med egna barn hemma
Är det en annan femma!
Det klättras på möbler och leks vilt
(inte som förr när de bara låg på en filt)
Till lekparken det en brant backe är
Och oj vad de små benen bär!
Fort ska det gå
Och oftare de sig slå
Detta är ju inget vi vill
Men ändå sådant som hör till
och värre lär det väl bli?
Det tror iallafall vi…
Så en sjukvårdslåda hos oss
Skulle komma till stor användning förståss!

Kommentar av Johanna

Jag kanske skulle ha skrivit att jag delade på fb med knappen där uppe också..:)

Kommentar av Johanna

Hej, jag har skadat tassen och behöver ett plåster…

Kommentar av Påskharen

Hej,
Jag skulle verkligen behöva vinna en sjukvårdslåda,har sex barnbarn som trillar och får skrubbsår ibland,och nåt bättre än plåster finns inte,
hälsn mormor

Kommentar av Anonym




Kommentera

