Lottas Dagbok


Själatrött behöver själatröst
15 oktober 2011, 22:51
Filed under: Allmänt, Bilder, Familj, iPhone, personligt, sport


På bilden: Mjölby Hockeys hemmaarena.

Jag är skittrött. Nu är vi i Mjölby för att barnen skulle få åka lite skridskor. Det går sådär. De är trötta och det är mest Anton som åker. Jag och övriga barn sitter i bilen nu och väntar på att de andra ska bli klara på isen.

Detta är första gången jag överhuvudtaget går utanför dörren idag. Jag är så trött. Nästan som förlamad. Jag orkar liksom inte göra någon direkt nytta vilket jag får skit för mest hela tiden. Det gör mig ännu tröttare. Men jag förtjänar det säkert. Det och allt annat.

– Posted using BlogPress from my iPhone

11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men gumman! Skickar en stor, stor KRAM. Att arbeta och vara fyrbarnsmamma till barn med många kvällsaktiviteter är inte helt trivialt. Allt på hemmafronten får ta stryk och man skall vara glad om man hinner serva familjemedlemmarna med rena kläder. Så här ser ert liv ut just nu…du arbetar! Det tar ett tag att ställa om sig för hela familjen. Det betyder inte att du är värdelös det betyder att du gör precis de staten strävat efter i över 100 år…nämligen arbetar istället för sköter ditt hushåll. Nu måste alla inklusive de minsta dra sitt strå till stacken!

Kommentar av Trebarnsmamman

Jo men visst. Exakt så är det. Och jag vill ju jobba så klart. Jag är inte direkt typen som skaffar en massa ungar för att slippa jobba precis. Men det är lätt att måla världen i svart då man är trött.

Kram!

Kommentar av Lotta

Och då måste hela familjen förstå att saker och ting förändrats och att alla måste hjälpa till.
Och som sagt…när man är trött känns allt lite extra jobbigt och lite extra deppigt. KRAM

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja så är det. Och jag vill absolut inte klaga på det praktiska. Min sambo gör iprincip allt hemma just nu. Själv går jag omkring som en nylindad mumie. Det är liksom det som är problemet. Och det väcker naturligtvis reaktion. Tyvärr vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt det för tillfället. Men jag tror att lite mer sömn skulle vara till nytta 🙂

Kommentar av Lotta

Hej!

Som hobbypsykolog kan jag även med min enkla bakgrund ställa en diagnos på ditt tillstånd just nu. Frågan är ifall det är för tidigt att gratulera dig till nummer fem i barnaskaran? Det du just nu håller på med är en del i din kommunikationsplan. Eftersom du är rädd att dina planer att utöka familjen ytterligare ska väcka förtret hos sambo och omgivning vill du naturligtvis att det hela ska se ut som något väldigt oplanerat varvid du planterar in alla dina graviditetssymptom så att någon utifrån väcker frågan och du får chans att spela brutalt överraskad och oförstående hur det hela kunde gått till, vilket på så sätt skulle ”bevisa” att du verkligen inte planerat detta. Ifall jag har fel ber jag om ursäkt, om inte tycker jag att du ska tänka till och fundera över varför alla ansvariga inte får vara delaktiga i ett sådant viktigt beslut som att skaffa fler barn. Lycka till!

Kommentar av Anna

Anna; du är en urusel hobbypsykolog. Inget av det du skriver stämmer 🙂 Förresten, visst är det härligt att hitta en blogg man stör sig på. Jag följer också ett gäng sådana men det skulle aldrig falla mig in att kommentera någon av dem :mrgreen:

Kommentar av Lotta Lkpg

PS Anna; nu vet jag vem du är. Farligt att kommentera bloggar vet du 😉

Kommentar av Lotta Lkpg

Nu kraschade routern nyss så det är nytt ip men vi vet ju alla hur Internet fungerar eller hur! Vissa kan t o m mer än andra. Andra kanske till och med vill jävlas med spår 😉 Man måste ju få provocera och retas lite speciellt om man har en ”på tjocken hypotes” man tyckte man läste mellan raderna och ville ha verifierad… 😉

Är du verkligen helt säker 😉 Kunde satt en njure eller två på att så var fallet…

Kommentar av Anonym

crap… skriver jämt i namn på epostraden!

Kommentar av Gud

Lägg av. Sådana backstabbingfasoner accepteras inte här. Och jag vet att du kan mer om datorer än jag . De flesta gör de flesta.

Kommentar av Lotta

Men vad är det här för konstig kommentar? Är det något internt skämt eller är det på riktigt?? Man blir mörkrädd om så är fallet…

Kommentar av Sofia




Kommentera

