Lottas Dagbok


Oljigt lusmedel i hela kalufsen och varmvattnet är slut
12 oktober 2011, 22:53
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, iPhone, Mat, personligt

Hittade de små jävlarna i mitt eget hår nu ikväll vilket föranledde en kollektiv avlusning med Linicin lusschampo. Alla skrek och det tog en vansinnig tid. Själv högg jag in på det oljigaste medlet. Hedrin. Hade just fördelat det då jag hörde Anton ropa att varmvattnet var slut. Så jag får vänta (hur länge?!?).

Annars har dagen flutit fint. De är ju sjuka de där två.


Vi tog lunch från Gyllene Måsen. Konstaterar att de inte vill att folk ska äta sallad för det tog en kvart för dem att tillreda den.


Med den var nyttig och god. Måste tänka på figuren lite. Är inte nöjd just nu.

Nu ska jag fortsätta att vänta på att det ska bli varmvatten i duschen. Tur att trycket är ok nu i alla fall!

God natt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men varför får ni alltid löss? Jag blir verkligen inte klok på dessa djur. Det enda jag förstått är att vissa familjer verkar drabbas mer än andra – och ni verkar vara en sådan familj! Men jag antar att det har med hårkvaliteten att göra (dvs om håret är trivsamt eller inte 😉 ). Stora J å andra sidan har fått mjäll och svamp i hårbotten så henne behandlar vi just nu med fungoral. Ungefär lika fräscht som löss 😦 Men som hon njuter av att slippa klådan och eksemrosorna!!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Löss går nästan alltid i mina barns skola. Jag tror att det har att göra en del med hur folk sköter sina avlusningar. Jag vet flera familjer som har löss hela tiden så som vi har här.

Jag tror att ni har haft tur helt enkelt. Det finns ju teorier om att hårkvaliteten kan ha betydelse men jag är tveksam faktiskt. Marginellt möjligtvis. Vi hade heller aldrig löss innan ungarna började skolan. Första gången vi hade löss gick Anton i tvåan.

Jag gillart inte 😦

Kommentar av Lotta

Nä, det är klart du inte gillar! Det enda som gör att jag tror på hårkvaliteten är att stora J:s klasskamrater vid flera tillfällen haft löss…och där det borde ha spridigt sig. Nåja, jag skall inte ropa hej…för vips så lär vi ha en lössepidemi 😉 Nu kör vi svamp istället och det innebär behandling två gånger i veckan i fyra veckor…

Kommentar av Trebarnsmamman

Lössen kanske ogillar svamp då 😉

Nä skämt åsido; klart att hårkvliteten kan ha betydelse. Jag är ingen expert 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

