Lottas Dagbok


Rapport från städskrubben


Skrämmande länge sedan jag skrev något i den här bloggen nu. Kanske håller den på att självdö. Lite synd. Eller kanske lika bra. Det skrivs ändå inget vettigt och genomtänkt här numera.

Dagarna rullar på. Vi jobbar. I dag har jag jobbat på jobb 2 också tillsammans med Wilmer. Men nu är han sur för att han måste duscha fast det är Mitt i naturen på teve.

Anton är på hockey. Idag ringde hans tjej och sa ”jag älskar dig” och i går hade hade han säsongens första inomhusträning i fotboll med pappan som tränare. En tillställning uppskattad av många tydligen.

Igår kväll var jag på IKANO med Ossian och Didrik. Det blev en jobbig historia. Men jag köpte en varm sjal.

Huset då. Hmm. Vet ej. Ska slutbetala till husföretaget nu. Det känns som att de har levererat. Värre med entreprenören. Han har bokat in ett möte nu till vilket han ska ha med sig en oberoende besiktningsman som han har utsett. Haha. Mötet ska vara här hemma nästa fredag då jag är på tjänsteresa för det är den enda dagen den oberoende besiktningsmannen kan komma. Haha. Ingen övrig kommentar till det. Mer än att de gärna får mötas om de vill men inte i detta huset.

En bra grej är att vi nu har dusch med tryck. Nya blandade var svaret på en-liter-på-fjorton-sekunder. Då vi var i Karlstad bodde Fredrik och jag på hotell och jag hade verkligen sett fram emot att tvätta håret helt rent från avlagringar av hårbalsam som suttit sedan april och gammal sommarlort. Ironiskt nog var duschen på hotellet helknasig. Men bara i vårt rum tydligen. Nu har vi bra dusch hemma så vi kan glömma det.

Ja. Det var en rapport från mig. Vi får se när nästa kommer.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Haha, det där med städskrubben tror jag inte på…du är ju karriärkvinna nu!!!!!!! Lustigt att den ”oberoende” besiktningsmannen endast kunde just den dagen du inte kan. Är jag hypokondrisk som tycker så?

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja men visst är det märkligt? *asgarv*

Kommentar av Lotta




Kommentera

