Lottas Dagbok


Saker förändras
28 september 2011, 21:39
Filed under: Allmänt, Barnen, Familj, Hälsa, iPhone, Jobb och plugg, personligt, skolan, sport


Ja. Det är så. Vissa till det bättre och andra till det sämre. Ibland är det oklart åt vilket håll det går. Med vad.

I alla fall.

Igår var det föräldramöte i Antons fotboll. Nu har de fått en ny tränare. Han bor i vårt hus. Så det kommer nog att bli bra.

Idag har det också varit möten. Fredrik har varit på föräldramöte i Ossians klass. Själv har jag varit på FiF-möte. Ett jättebra möte idag.

På jobbet rullar det på. Snart ska jag få åka på utbildning.

Anton är tillbaka i skolan men får fortfarande knip i magen då och då. Typ en eller två gånger om dagen. Vet inte om jag har skrivit det här men har han kom ju hem till mormor i måndags. Under helgen hade han också magknip från och till. Hoppas det går över helt snart.

Nu är det kväll och jag är skittrött. Det känns som att jag träffat barnen alldeles för lite de senaste dagarna.

Nåja.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du tror inte Anton har problem med lactos? Stora J fick jätteont och diarrér var kväll för ca 6 månader sedan. Vi testade då att ge henne laktosfritt, och hon blev omedelbart lite bättre och efter fyra månader slutade knipet och diareerna helt.

Kommentar av Trebarnsmamman

Tack för tipset 🙂 Har faktiskt haft det i åtanke. Om det fortsätter kommer vi säkert att testa och ta bort laktos. Men jag misstänker att Anton har IBS. Symptomen är identiska så jag googlade. Tydligen är det vanligt hos barn och toppar vid 6, 9 och 12. Anton har alltid varit knepig i magen och då han var sex år hade vi ganska stora problem och han blev utredd för det mesta. Sedan har det varit ganska lugnt. Det är först nu han har återkommande magont igen. Vi får se om det går över på ett par dagar nu. Annars så…

Att ta bort laktosen är annars ofta bra oavsett vad magbesvären beror på så det kommer att testas om det inte försvinner. Proviva dricks flitigt också. Jag är glad att han gillar ser 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

