Lottas Dagbok


Anton vägrar om inte kissen får vara med – och lite personligt
25 september 2011, 02:00
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, musik, personligt, TV


Vara med på bild alltså. Han har haft magknip ikväll vår Anton. Men nu har han lagt sig och verkar må bra.

Elegi heter min favoritWinnerbäcklåt. Jag gillar den till och med mer än jag gillar Kom Änglar vilken var en jättefavorit från det att jag första gången hörde albumet Dans Med Svåra Steg någon gång i mitten av nittiotalet.

Elegi spelades mycket under en period då mitt liv varit stökigt ett tag. Jag var en ganska förvirrad mamma till två väldigt små och höll på att hitta tillbaka till något som jag trodde var rätt. Jag hörde Elegi på radio. Melodin gav en sentimental men mysig känsla.

Nu.. ganska många år senare tänker jag tillbaka på den där tidsperioden. Hör Elegi på teve ikväll med en lite äldre Winnerbäck. Nu blir jag mest ledsen av den där sången. En klokare jag med rikare erfarenhet hör annan innebörd. En sentimental men lite bitter känsla. Men hänger inte upp mig på det. Den får sina cirka fem. Sedan är det klart.

Utlämnande?

Ja.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

