Lottas Dagbok


Ytterligare en tisdag – jag duschar i en miljon sekunder
06 september 2011, 23:46
Filed under: Allmänt, Familj, Hus och hem, husbygge

Inte lätt att ta en snabbis i en dusch som tar 14.0 sekunder på sig att tappa upp 1.0 liter vatten. Den som vill kan ju testa att mäta hur lång tid det tar att tappa upp en liter vatten i behaglig temperatur i en dusch som har normal funktion. Och förstå skillnaden mellan den duschen och vår. Och ingenting händer!! Jag vill se en rörmokare här i förrgår. Eller för en månad sedan.

Det händer ingenting här och jag blir tokig!! Detta j**** huset som skulle ha varit klart i april blir bara mer och mer sönderskruvat och skitigt för varje gång någon som ska göra nytta sätter sin fot här.

Känner att jag blir mer och mer förbannad för var dag som går. Farligt. Och vår entreprenör säger att ”det brinner inte”. Han tycker alltså inte att det är så bråttom. Medan han väntar på eldsvådan fortsätter jag att gno schampot ur mitt hår varje kväll. Väl inversterad tid? Not.

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Lottas Dagbok håller reda på veckodagarna :mrgreen:

Kommentar av Lotta

Låter som läge att:
1) Inte duscha och tvätta håret så ofta
2) Tvätta håret i samband med barnens simskola
3) Strypa entreprenören och fråga om han tycker det är lämplig standard i ett nygbyggt hus att inte kunna sjöla ur schampoot ur håret.

Kommentar av Trebarnsmamman

1. ..och bli en lortgris :mrgreen:

2. En gång i veckan => lortgris :mrgreen:

3. ..check 😉

Kommentar av Lotta

Men jämfört med renligheten som rådde för 100 år sedan kommer du aldrig lyckas bli en lortgris. Jag lovar 😉 Lite skit skadar ingen…det är mycket skit som skadar!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

:mrgreen:

Kommentar av Lotta




Kommentera

