Lottas Dagbok


Bokhyllornna står fortfarande mitt på golvet i vardagsrummet
03 september 2011, 09:04
Filed under: Allmänt, Bilder, Familj, Hus och hem, husbygge, iPhone, personligt


På bilden: Vårt vardagsrum.

Idag då det är lördag efter en vecka då jag slitit rätt bra känner jag mig RIKTIGT förbannad på det. Hyllorna har stått mitt på golvet sedan den veckan vi var på hockeylägret. Det är nästan en månad sedan.

Min plötsliga irritation på morgonkvisten beror i huvudsak på en kombination av två saker:

– Att det är asjobbigt och i princip helt omöjligt rent praktiskt att rodda ett sådant här efterblivet byggprojekt samtidigt som man ska jobba heltid och ta hand om fyra ungar.

– Att man har mage att börja snacka om att fakturera innan man ens är klar. Jag menar; vad är man värd för pengar då man utsätter en familj för detta? Byggtiden på detta huset har överskridit limit med ungefär hundra procent. Helt i onödan. Det arbete som skulle varit gjort i april är förhoppningsvis klart snart men jag betala för att det har kostat andra människor en massa pengar att de fattat dåliga beslut? För oss är det ju rent krasst så att vi kommer att få ett gott resultat men på dubbla tiden. Vill inte ens höra ordet faktura. Annat än på mitt jobb.

Funderar allvarligt på att anlita en advokat nu. En bra en, som kan förklara för dem som behöver höra det att om man bryter ett avtal så ser förutsättningarna annorlunda ut. VI borde FÅ betalt för att vi står ut med att bo denna jävla röran.

Men ehh.. ha en bra lördag!

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

