Lottas Dagbok


Hemma hos – en talande bild
17 augusti 2011, 22:18
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, Hus och hem, husbygge, iPhone, personligt


En bild av verkligheten. För det är såhär den ser ut just nu. En gammal vägg innerst och en ny utanpå. Hålet är mitt på väggen så skillnaden mellan väggarna är ännu större i det inre hörnet.

Vi kom hem från Skåne i fredags till ett halvt golv på övervåningen och en vardagsrumsvägg som guvetvad de gjort med. Bokhyllor mitt på golvet och ribbor kors och tvärs i vardagsrumsdörren. På golvet vår fina täljstenskamin inslagen i plast som en stor julkola.

Nu efter en halv vecka har vi en målare som springer ut och in här och spacklar på väggen men han tror inte själv att det kommer att bli bra. Väggen skulle rivits och gjorts om. Spackla bäst han vill. Vägrar acceptera en vägg med en knöl på. Golvet på övervåningen händer det ingenting med överhuvudtaget.

Vi är förbannade och trötta på detta. Så är det. Inget att hymla om.

I mitt huvud är det katastrofläge just nu. I morgon ska jag börja på mitt nya jobb och det ska förvisso bli roligt men jag undrar hur det ska gå med bygge och annat nu när ingen har tid att lägga på det längre.

Våra gäster från Holland åkte hem igår förmiddag. Det har varit kul att ha dem här. Hoppas på att träffa dem snart igen. Sedan de åkte har jag i alla fall hunnit uträtta ett och annat.

Har lite svårt att sova på nätterna så jag är skittrött. Helt energilös. Aptrist.

Imorgon börjar Anton i fyran på en ny skola. Ossian har sin första dag i förskoleklassen (fast han har invigt fritid under ett par dagar). Wilmer börjar tvåan och Didrik är tillbaka hos dagmamman.

Nog för nu.

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

..och nu ligger jag här igen. 01.47 är klockan och magen bubblar.

Kommentar av Oinloggad Lotta

Måste erkänna att jag blir deppig och frustrerad när jag ser ditt foto. F-n att det aldrig löser sig och blir bra!!!!!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja. Det är deppigt. Men nu är det fart på dem. I morgon river de väggen och golvet på övervåningen blev klart idag.

Kommentar av Oinloggad Lotta




Kommentera

