Lottas Dagbok


En torsdag i tiden – utflykt, besök och skallebank


På bilden: Wilmer är nöjd med sin skörd.

Ida har vi fejat lite här hemma. Vädret är förfärligt. Efter lunch for vi till Vårdsbergs golfklubb eftersom Barnen uttryckt önskemål om att få prova på golf. Sedan for vi ut till Tornby för att uträtta ärenden. Vi passade på att provköra en bil också. Prova får man ju 😉 Det började med ett smärre haveri men med hänsyn till berörda lämnar jag detta till handlingarna.

På eftermiddagen fick vi föranmält spontanbesök. Alltid trevligt. Tråkigt nog missade jag ett oföranmält spontanbesök då vi hoppade runt i den där provkörningsbilen men jag hoppas mycket på ett nytt försök där. Kram på er alla som vill komma hit och hälsa på! Det gillas trots att vi knappt är i fas ännu.

På kvällskröken fick jag känningar av sådan där skum huvudvärk bakom ögat. Den där huvudvärken som diagnostiserats som migrän, men som i så fall är en märklig variant av sådan. Jag har retinal migrän (vet alla som följt bloggen länge) men har aldrig haft ett anfall med både aura och blixtrande huvudvärk i anslutning till varandra. Jag har dock haft aura med måttlig ensidig huvudvärk och lätt illamående. Jag har även haft en episod på ca en vecka i höstas då jag hade huvudvärk bakom ena ögat och i ena sidan på huvudet. Jag mådde illa i vågor hela veckan. Dock hade jag inget med ögonen då. Jag var på vårdcentralen då och doktorn sa att det var migrän och skrev ut sumatriptan. Egentligen spelar det ingen roll eftersom jag har haft auror för då har man migrän oavsett huvudvärk och sannolikheten att få ett riktigt migränanfall är stor.

Hur som helst så åkte jag till apoteket. Inte sällan hjälper det att bara åka dit för att lugnet skall infinna sig.

På kvällen har Wilmer och jag skördat och matat igelkott. Det blev en stor skörd sockerärtor. Tyvärr var de ganska träiga. Men Wilmer var nöjd ändå. De var ju stora 🙂

Nu sover alla utom jag. Det fick bli ett par vanliga panodil mot skallen. Testar det först så får vi se.

Natti
.

– Posted using BlogPress from my iPhone

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

