Lottas Dagbok


Tisdag, solen skiner och ordning hemma på G
28 juni 2011, 09:50
Filed under: Barnen, Bilder, Familj, Hus och hem, husbygge, personligt

Didrik och Fredrik har åkt till Norrköping på bilbesiktning. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte är något med bilen som kommer att skinna oss fullständigt. Ibland känns det som att man skulle vilja skrota den där bilen. Men det är väl inte ett alternativ antar jag.

Här hemma blir det till att fortsätta att plocka in i skåp och lådor ett tag. Jag skulle ju ha haft besök idag men det blev inställt. Nu blir det nog en sväng till stranden i eftermiddag istället.

Jag funderar och funderar på hur jag ska lösa möbleringen av vardagsummets TV-avdelning. Vi har en bokhylla för mycket (för att få plats) eftersom vi har en braskamin står vid väggen (vilket jag iofs inte är direkt ledsen för). Men jag lurar vidare på hur vi ska göra.

Övervåningen fick en rejäl uppryckning igår då en tvhylla och vår fina, grå ryamatta flyttade upp. De skulle ju komma och lägga om golvet (haha.. var det överhuvudtaget någon som trodde att de skulle göra det?) men dök inte upp utan kommer vecka 32, så vi måste göra klart. Vi får flytta om då de kommer.

Tänk bara om man hade haft lite mer pengar. Vi har hittat utrymma för alla våra gamla möbler nu men det är några småsaker som fattas för att det ska blir bra.  Tänk att vi hade möbler till ett hus på nästan 170 kvadratmeter. Förstå att vi har haft trångt innan (och hur mycket vi släpat runt med i alla år men jag visste att jag skulle ha nytta av det någon gång). Jag tänkte nog att vi skulle få bo i ett eko bra länge. Men så blev det inte.

Näpp. Nu ska jag bjuda ett par barn på frukost.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

