Lottas Dagbok


En jätterolig möhippa
20 juni 2011, 12:07
Filed under: Allmänt, Familj, Fest och kalas, personligt
 
 
Susanne ska gifta sig

I lördags hade vi möhippa för en kompis till mig. Det var jätteroligt verkligen, särskilt eftersom jag inte träffat henne eller de andra tjejerna på väldigt, väldigt länge.

Möhippan blev väldigt lyckad och jag tror att vi alla hade lika roligt som den blivande bruden. Huvudarrangörer var brudens syster och en av brudens kompsar.

Vi började med att samlas hemma hos bruden och hennes blivande man för en kidnappning. Den icke ont anande blivande bruden hade varit iväglurad av sin blivande make för att äta frukost i någon håla utanför stan då hon kom hem och möttes upp av oss alla. Hon kläddes i en indisk sari, fick hår och smink fixat för att sedan vandra bort till dansstudion Flamingo Crossing för att dansa bollywooddans.

Bollywooddans var verkligen jättkul och vi blev svettiga och glada. Efteråt var det dags för lite käk för att sedan släppa ut den blivande bruden på staden för att utföra några uppdrag. Jag avvek för att åka hem och ordna med några saker. Jag hade försovit mig på morgonen och inte hunnit att förbereda mig så väl inför kvällens aktiviteter.

Jag bestämde mig, efter mycket funderingar, att välja dessa skor inför kvällen. Kan Didrik så kan jag. Det gick bra ett tag. Vi gick och åt på en fantastisk indisk restaurang här i staden. Yogi heter den. Rekommenderas varmt. God mat och mycket bra service. Jag åt Chicken Tikka Masala (what else? 😉 ). Sedan fick bruden dansa bollywooddans för de andra gästerna på restaurangen.

Kvällen avslutades på Harrys. Gruppen hade krympt en aning och det kändes lite som förr. Mycket har förändras men annat är sig likt. Jag klarade ett par timmar med de där skorna men sedan fick jag gå till bilen och byta till ett par sneakers. Kände att mitt värde på köttmarknaden sjönk med cirka sjuttio procent. Haha.. men vad gör väl det? Utbudet var stort för den som efterfrågade utan mitt bidrag 😉

Hemgång efter en supertrevlig dag och kväll blev det vid ett ungefär. Ser fram emot bröllopet nu. Ska bli väldigt roligt.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vi bokade en sån här till senaste hippan: http://slaventommy.blogspot.com Kan rekommenderas ifall ni inte är pryda. Garanterat skrattretande… /Ellen

Kommentar av Ellen

Gulligt 😉

Tack för tipset!

Kommentar av Lotta




Kommentera

