Lottas Dagbok


Valla, fotbollsdebut och tevekväll
05 juni 2011, 22:14
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, Kändisar, personligt, Resor och utflykter, TV
Ossian före sin första fotbollsträning. Jag är så stolt.
 

Idag har vi varit i Valla. Med oss hade vi en matsäck och humör av olika slag. Anton tyckte att det var sådär. Dock tyckte han att tuppen var jätterolig då den kuckelikuade. Ossian och Didrik åkte linbana nästan hela tiden. Tja. Typ så var det.

Sedan for Ossian ooch jag iväg för att köpa fotbollsskor medan de andra var på Yrvädersvägen. Vi hade en väldig tur och hittade ett par i rätt storlek på sista stället. Det var halva priset. 200 pix. Då vi satt i bilen på väg hem så sa han att ”det här är mina alldeles nya egna fotbollsskor.. inte ens ett endaste litet smuts på dom här” (och pekade på de vita skosnörena). Och den första träningen gick bra. Det är så härligt att se honom och hans kompis Alexander tillsammans. De ska gå i samma klass i höst.

Ikväll sover de Ossian och Didrik över på Yrvädersvägen eftersom Anton ska spela skolfotbollssemifinal tidigt i morgonbitti. Så himla skönt. Jag mår lite kymigt ikväll. En stund mådde jag jätteilla och var helt uppblåst men det värsta har gått över nu.

Det är ju Big Braaaadder nu (ja, jag vet att det är skit). Finalkväll. Tre gubbar i soffan. Jag har ingen direkt favorit. Gillar alla tre. Konstaterar bara att Granetoft ger flashbacks från förr. Men jag är en stor flicka nu 😉

Pöss.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åhhhh, vilken fin fotbollskille! Synd att jag inte kunde se träningen men hoppas killarna hade kul ihop 🙂 Nästa söndag så kommer jag, får hem barnen på fredag 🙂

Kommentar av frida

De var så söta så 🙂 Då ses vi nästa vecka då!

Kommentar av Lotta




Kommentera

