Lottas Dagbok


En tisdag bland andra – jag skriver det jag skriver
25 maj 2011, 22:26
Filed under: Allmänt, Bilder, bloggande, Familj, Hus och hem, husbygge, personligt
Stöket har flyttat

Dagarna flyter ihop..

Tja. Vad ska jag då skriva idag (?)

Kanske ska jag börja med att räta ut ett par frågetecken. Det är nämligen så att jag skriver vad jag vill här på bloggen. Jag har mycket god insikt i vad som är tillåtet och inte tillåtet att skriva på en blogg.

Har jag exempelvis köpt en kass köttbit någonstans och fått ont i magen då jag käkat den så är jag i min fulla rätt att skriva här på bloggen var jag köpt den och varför jag aldrig mer kommer att handla på den butiken. På så sätt kanske någon annan slippa att råka ut för samma sak. Så enkelt är det.

Men bara för att jag KAN göra det så är det inte säkert att jag gör det. Däremot skulle jag aldrig låta någon hindra mig från att skriva något jag vill skriva eller låta någon köpa mig.

Nog om detta.

Idag hände det en olycka utaför vårt hus. Vår dränering ska kompletteras och därmed skulle en grävmaskin lastas av utanför vårt hus. Grävmaskinen gick sönder och började läcka olja. I samma veva fick en av dem som arbetade en vagn på foten vilken krossades (om jag fattade det hela riktigt). Grävmaskinen blev kvar stående mitt igatan läckande olja och skapade äventyr en stund innan den kunde köras åt sidan. Inte särskilt spännande. Hoppas att det inte var så illa med den där foten..

Nog om detta också.

Jag är lite frustrerad just nu. Det är lite väl mycket att fundera på. Det finns några orosmoln på himlen tyvärr. Ett av dem kommer alldeles strax att börja åska och regna misstänker jag. De andra hoppas jag kommer att driva bort sakta och fint. Jag fattar inte varför det alltid måste vara något.

Häpp.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det är livet…de där orosmolnen alltså 😉 Annars skulle livet liksom bara vara en promenadseger!

Trist med foten och läckan…tänk att olyckor alltid hopar sig. Men olja går att sanera och fötter går förhoppningsvis att laga.

Och ja, du får skriva negativ kritik om den är berättigad…precis som du får rosa dem som förtjänar ros. Det är liksom det som är tryckfrihet 🙂

Kommentar av Trebarnsmamman

Japp. Trist men inget som inte går att återställa som du säger.

Ja. Man inser mer och mer vilket maktmedel… eller vilken maktsymbol.. eller vad man ska kalla det… denna bloggen är oavsett om man använder den i det syftet eller inte.

Kommentar av Lotta

Det är bara att läsa här; http://www.inflytande.se/blog/mittsakalladeliv.wordpress.com/
Så förstår du vilken makt du besitter och vilken skräck du kan sätta i folk 😉

Kommentar av Trebarnsmamman

Haha.. jag det där såg väl sisådär ut. Hade varit intressant att se en bedömning med lite mer lokal anknytning 😉

Jag är väl inte sådär jätteintresserad av att sätta dit folk för grejer. Blir lite full i skratt bara då det ibland verkar som att det finns en rädsla för mig som bloggare och vilka tilltag jag kan tänkas hitta på. Men jag är inte så intresserad av sånt. Dock är det så att då mitt tålamod är slut så är det slut på riktigt och då kan man aldrig veta vad som händer 😉

Kommentar av Lotta

Haha, ja ibland är människor lite väl rädda. Vore väll bättre att de fixade allt bra från början så slapp de vara rädda för ryktesspridning…för då skulle ju ryktesspridningen enbart vara positiv…

Kommentar av Trebarnsmamman

Japp 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

