Lottas Dagbok


Tisdag – fy så sakta tiden går nu
20 april 2011, 03:21
Filed under: Allmänt, Barnen, Familj, Hälsa, Hus och hem, husbygge, Jobb och plugg, personligt

Idag har jag sökt arbeten nästan hela dagen. Har inte mycket hopp om att jag ska få något av dem dock. Så deppigt. Det värsta är att jobbsökandet tar en sådan förskräcklig tid eftersom nästan alla företag och myndigheter använder sig av databaser där man måste registrera sig och det tar en jäkla tid. Vissa av dem är bra och sparar tid i längden då man sker fler jobb sedan. Vissa är helt meningslösa. Ibland är det faktiskt svårt att förstå hur de vill att man ska göra i de där databaserna också.

Eftermiddagen har tillbringats utomhus i solen. Vi köpte kebab som vi äute. Barnen körde streehockey och Didrik lekte i sandlådan.

Ossian är kvar på Y-vägen. Verkar må bra. Vi hoppas att få krama honom snart. Men han har det bra med morfar på natten och med mormor på dagen.

Idag har vi fått tid för slutbesiktning på huset. Den 29 blir det.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Så skumt det blev. Somnade med datorn på magen igår kväll precis då jag skulle publicera det här inlägget. Då jag vaknade kvart över tre inatt så var det inte publicerat för det var något fel med wp. så jag publicerade det då. Det är alltså skrivet igår fast det ser ut som jag skrivit det idag.

Trött 😉

Kommentar av Lotta

Hade ni bott i Stockholm…eller ännu bättre Täby (!)…så hade det funnits ett jobb här till dig!

Lycka till med jobbletandet!

Kram Emma

Kommentar av Emma i Teeby

Ååå.. tänk så bra det hade varit 🙂 Vad är det för jobb?

Jag har lagt in en totaloffensiv i jobbsökandet denna vecka efter en långvarig jobbsökartorka under barnens och min egen förfärligt långa sjukdomsperiod nu under våren.

Kram!

Kommentar av Lotta




Kommentera

