Lottas Dagbok


Jag är så fruktansvärt trött nu
15 april 2011, 21:30
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hus och hem, husbygge, personligt, sport
En skämsbild

Husbygget är inne i sitt slutskede. Egentligen skulle vi ha fått nycklarna idag men det är försenat. För någon vecka sedan var jag riktigt nöjd och glad. Tänkte att nu är det väl inte så mycket som kan gå fel. Högmod går före fall. Jag har sällan haft en jobbigare vecka än den senaste. Pallar inte räkna upp allt kajko här på bloggen men det är inget som direkt påverkar kvaliteten på huset. Huset är verkligen jättefint alltså men jag tröttnade rejält på snickaren i förrgår. Han kallade mig för lilla gumman. Det var ett stort misstag han gjorde där.

Nu stundar en ny helg och jag har inte ens hunnit berätta om den förra. Om lörrdagen då jag åkte till Cloetta Center med familjen för att Ossian och Wilmer skulle träna men fick åka hem för att jag hade för lite kläder på mig. Felbokning. Fortfarande vinter i träningshallen. På söndagen var vi i Borensberg på korvgrillning och rabarberpaj. Jättetrevligt.

I morgon ska Ossian och Didrik på kalas  Busfabriken. Det är några hockeyträningar också fast det snart är midsommar. Och så packning kanske. Luften har gått ur.

Jag har sovit väldigt dåligt under ett par nätter. Funderat och funderat. Men inatt kommer jag inte att fundera. Ögonlocken känns tunga. 

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Sov gott!

Kommentar av Mia

P.S Jag har varit med om många familjer genom åren på jobbet som byggt hur och aldrig är det någon som fått nycklarna på utsatt datum, så ni är inte ensamma.D.S

Kommentar av Mia

Tack Mia 🙂

Ja, jag vet att det är så och det har ju varit på gång ett tag att det inte skulle vara klart. Tyvärr kom det lite sent så det blev lite stress och styra upp det för vårt hyreskontrakt löper ut nu i slutet av månaden och lägenheten är uthyrd. Men vi kanske kan flytta in direkt utan någon mellanlandning. Men vi vill egentligen inte beträda huset före slutbesiktningen och det ser ut att dra ut på tiden.

Kommentar av Lotta




Kommentera

