Lottas Dagbok


John Blund kom hit!
14 april 2011, 02:30
Filed under: Allmänt, personligt

Tänk vad lätt det är att man börjar fundera på saker då man inte kan söva på natten. Eller så är det kanske så att man inte kan sova för att man funderar.

Eller man förresten. Jag menar egentligen jag. Sådan är jag.

Jag törs inte ens skriva vad jag funderar på och vad som ligger runt omkring mig spritt i hela soffan. Jo, förresten; det är siffror. Siffror överallt. I olika storlekar och former. På styva och på sladdriga papper.  Begripliga och obegripliga. Feta, kursiverade och understrukna. Ångest.

Kanske håller dessa siffror på att stiga mig åt huvudet. För trots att jag har räknat med dessa siffror så många gånger är det alltid ångest att räkna med dem ytterligare en gång. Jag drar mig till minnes. Funderar. Och frågar mig ”Hur tänkte jag då?”. Jag som tänkt så mycket. Och tänkt.

Och tänkt.

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kram Lotta! Det kommer lösa sig!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Jag vet. Räknar fortfarande men är mer på det klara nu än i natt. Lite trött bara. Somnade 5 typ.

Kommentar av Lotta

Jag vet känslan…ta hand om dig!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Just nu känner jag att jag inte alls tar hand om mig så bra faktiskt. Ska försöka att göra det lite bättre. Räknar fortfarande pengar. Nu är karln inblandad också och vi är eniga om att läget är TILT för tillfället.

Kommentar av Lotta

Då tycker jag att du ska släppa alla siffror ett tag och ta en fika med mig och snacka skit istället!!!

-Jag är oxå en natt-funderare…funderingar tillsammans med nätter ger mest bara ångest (& trötthet)!!!

Kramiz

Kommentar av ulle

Amen visst är nattfunderingar bara mer till besvär än nytta. Av någon anledning får man mer ångest + att man sedan är skittrött dagen efter. Tänk om man istället kunde få tänka dagtid dels skulle det bli mindre ångest och dels bättre nattsömn.

Lotta hoppas ni får ordning på siffrorna!!!!!!

KRAM

Kommentar av Trebarnsmamman

Ulle: Vill gärna fika. Har helt fullt i schemat de närmaste dagarna men då det blir vardag är jag flexibel 🙂

K: Visst är det värdelöst. Tankarna har en annan karaktär då de dyker upp på natten. Jag har egentligen ordning på siffrorna. Men jag är mentalt slutkörd just nu. Det är nog därför det är så jobbigt med siffrorna..

Kommentar av Lotta




Kommentera

