Lottas Dagbok


Igår – råttisar och vårt fina hus
09 april 2011, 08:24
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, ful blir snygg, Hus och hem, husbygge, Mat, personligt

Jag var lite osäker igår morse om det verkligen var rätt dag att ha den där frisyren. Jag menar; ibland kan det vara extra viktigt att de allvarlig och seriös ut.

Hur som helst så blev det en bra dag. Ungarna åt lunch hos mormor och så gick vi till ett av de nya områdena och testade lekplatser. Sedan lämnade jag småttingarna hos mormor en stund.

Vid två hade jag möte i vårt nya hus. Det gick bra. Det verkar som att de grejer som hänger i luften nu kommer att få en lösning. Det är några duschväggar som ska upp som inte var med i beräkningarna från början. Och så är det det där skåpet som sitter på fel ställe. Snickaren var inte där dock för han hade fått någon böld på halsen och var hos doktorn. 

Vårt hus är så himla fint och välbyggt så man blir alldeles tårögd. Det är inte bara nyttfint utan det är superfint hantverk. Plattorna är satta med en precision utan dess like (ja, min spontana reaktion som ickefackman får jag väl tillägga kanske). Eftersom att vi inte är några fancy people så är materialvalen väldigt basic (förutom ett par grejer, golvet i hall vardagsrum och kök exempelvis). Det finns säkert de som skulle tycka att det ser trist ut med vitt, svart, alu och grått överallt. Själv tycker jag att vi valt smart för det går att variera i oändlighet med utbytbara saker samt att det är så tidlöst det kan bli. Nästa vecka kommer trappan att monteras och braskaminen kommer att sättas på plats. Helt overkligt att vi kommer att få bo där!

Kvällen avslutades med thaimat. Eller nja.. friterad kyckling och ris med sötsur och jordnötssås blev det för mig. Vi har hittat ett jättebra thaihak att handla take away från.

Idag får vi se vad som händer. Lite lådinköp och packning skulle jag tro att det blir.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Åhhh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg. Det är er väl unnt att bo så fint!!!!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Tack ❤ Nu börjar det faktiskt kännas kul. Nu är alla tomterna i området sålda fick jag veta dag så nu kommer det inte vara byggplats så jättelänge till 🙂 Och så skiner ju solen och alla våra nya grannar var ute och fejjade på gatan då vi var där. Kommer att bli grymt 🙂

Kommentar av Lotta

Och nu ett par veckor efter inflyttning garvar jag arselet av mig då jag läser detta inlägget.

Kommentar av Lotta

Nämen Lotta…är det så illa?

Kommentar av Trebarnsmamman

Haha.. ja typ.

Kommentar av Lotta




Kommentera

