Lottas Dagbok


En bloggstjärna har fallit – 110329
29 mars 2011, 21:05
Filed under: Allmänt, bloggande, Familj, Hälsa, personligt

Linda.

Jag började följa hennes blogg då jag väntade Didrik. Då handlade bloggen om ungefär samma saker som min. Familj och vardag. Hon väntade sitt andra barn. En son.

Hösten 2009 hände något. Lindas blogg fortsatte att handla om familj och vardag. Hon väntade ytterligare en son. Men från och med då handlade bloggen också om cancer.

Jag har fortsatt följa bloggen. Läst om familj och vardag. Och om hennes kamp mot cancer. Jag har beundrat hennes positiva inställning och kämpaglöd. Det har blivit svårare och svårare för henne. Linda har skrivit och beskrivit. Naket och nära. Och det har stormat.

De senaste veckorna har läget försämrats för Linda. De senaste dagarna väldigt mycket. Det oundvikliga har närmat sig. Och idag på eftermiddagen slutade Lindas kamp. Så svårt.

Jag kände henne inte alls. Men hennes och familjens öde berör. Mig och många.

V I F

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kunde inte skrivit det bättre själv. Jag hittade dit via dig i november 2009 och har alltså följt Linda under hela hennes kamp mot cancermonstrena. En tuff kamp med fel utgång.

Kommentar av Trebarnsmamman

Helt fel utgång. Det kommer att bli jättetomt efter hennes blogg. Så synd 😦

Kommentar av Lotta

Ja, det blir tomt! Tänk att det gick så fort på slutet. Fast samtidigt måste det vara skönt att det gick fort, att hon var medveten och med fram till sista dygnet. Konstigt, precis som du känner jag henne inte, ändå känns det tungt och tomt!

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja. Jättekonstigt. Men detta fenomen har kommit med bloggarna. Jag har skrivit om det *pekar uppåt*

Det känns jättekonsigt att man inte kommer att få veta hur det går nu. Men det är ju det som är grejen. Bloggarna styr sig själva och det finns inga garantier för att man ska få en fortsättning. Det är skoningslöst eftersom att man vet att det är verkligheten som skildras. Plötsligt klipps linan och man får inte veta slutet. Det är som att riva ut de sista sidorna i en bok. Kanske låter det ytligt men det är ett annat perspektiv på det..

Kommentar av Lotta

Nä det är inte ett dugg ytligt! Det är många bloggar jag följt och som av en eller annan anledning lagts ner. Och jag undrar till och från var tog människorna vägen? Hur har de det?

Sedan i nästa stund tänker jag att jag kanske borde engagera mig mer i människorna irl och mindre i människorna på nätet. Men jag är ju faktiskt lika engagerade i båda…det är bara att de på nätet är tillgängliga dygnet runt…

Kommentar av Trebarnsmamman

Ja. Jag kan inte se att det ena behöver utesluta det andra. Däremot tror jag att det är bra att fundera över sitt förhållningessätt till alla dessa nätöden man exponeras för. Men jag gör det. Jag tror att du också gör det.. Och jag hoppas att många andra gör det också. Men det är ett sidospår.

Kommentar av Lotta




Kommentera

