Lottas Dagbok


Solskydd och julpynt, våren, trött och jobb, huset och en liten låtsastonåring..
28 mars 2011, 23:24
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, husbygge, Husdjur, Jobb och plugg

Provisoriskt boende. Nu är det provisoriskt på riktigt. Solen ligger på hårt på eftermiddagen. Idag hängde vi upp ett lakan. Kolla in julkulan som hänger kvar framför fönstret. Den är vårt orienteringsljus.

Det är härligt att våren har gjort intåg på riktigt nu. Ljust på kvällen också eftersom klockan är omställd till sommartid.

Idag har jag varit och jobbat. Trött har jag varit men fixade jobbet utan problem. Ossian är krasslig så han har varit hos mormor.

Ikväll var vi iväg och kollade på nya huset. Jag förstår inte hur de ska hinna bli klara. Men det kanske de gör. Hoppas det. Det ser fint ut när man glor in genom fönstret.

Anton har varit väldigt arg och ledsen ikväll. En konflikt om en målarbok gick så långt att han rymde hem till mormor och morfar. Min prins. Jag for och hämtade honom med bilen illa kvickt.

Nu natt.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Väldigt snygg gardinuppsättning 😉 Är de på intåg????

Jag har också en sådandär liten tonåring hemmavid. Som vanligt skriker hon på sin mamma i första hand, sedan är det syskonen som får sina fiskar varma. Av någon anledning däremot har hon få konflikter med sin pappa. Jag tycker hon kan bråka lite med honom…men nä, det är mig hon skriker på precis helat tiden.

Kommentar av Trebarnsmamman

Vet inte. På uttåg kanske 😉 I alla fall är det inte första gången vi kör med denna gardinstilen :mrgreen:

Här är det mycket konflikter med pappan faktiskt. Kanske beror det på att jag är bättre på att välja mina strider.

Det är ju ett känt faktum att nioårsåldern är såhär..

Kommentar av Lotta

Kan de vara så att konflikterna visar ett könsperspektiv?

Visste inte att det var något speciellt med nioårsåldern. Tell me more! Nu har ju vår tös dessutom ett humör över de vanliga så ibland gäller det att ducka. Och strider kan man inte välja alltid. I vårt fall handlar det om enkla småsaker som man inte kan hoppa över och låta bli. Men, men…

Kommentar av Trebarnsmamman

Vet inte om det kan finnas ett könsperspektiv. I vårt fall tror jag inte att det är det som är anledningen.

Jo, men nioåringar är känsliga. Nioårsåldern kallas för ‘lilla tonåren’. Här tar man upp det föräldramötena i andra och tredje klass. Skolsköterskan kommer och pratar 🙂

Kommentar av Lotta

Jag har en som är precis lika känslig men hon är bara sex. Men man har ju hört om det berömda sexårstrotset.

Kommentar av LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Ja det känner vi också till :mrgreen:

Kommentar av Lotta




Kommentera

