Lottas Dagbok


Fett trött på´t – och en döfånigt uttalande av EU:s energikommissionär
Ser ut som skit just nu

Usch. Ungarna är fortfarande sjuka. Måtte de bli helt friska snart. De är sådär jobbigt halvsjuka så att man inte får någon rast eller ro.

Didrik och Anton har varit med mig på Nolima och städat. Det var ett bra tag sedan det blev städat där nu eftersom jag har haft sjuka barn hemma i en månad eller mer. Det blev dubbelt så dyrt för arbetsgivaren idag för städningen tog dubbelt så lång tid som vanligt. Men den var akut.

Städningen gick under omständigheterna väl. Anton satt fint och kollade på film hela dagen. Didrik har hjälpt mig att städa. Fredrik som skulle komma och avlösa mig med barnen vid två råkade visst komma halv fyra istället. Men jag reder mig.

Stopp i toan blev det idag så rörmokaren fick komma och fixa. Tack å lov inte mitt fel. Plötsligt började det bubbla i båda toaletterna då jag höll på och städade. Och sedan var det helstopp. Kissnödig halva dagen tills rörmokaren kom.

På väg hem så hämtade vi bilen som vi lämnade in igår. Nu är den tyst och fin. Och vi är ännu fattigare.

Väl hemma väntade disk. Jag är så jäkla trött efter den här dagen så jag orkar knappt se disk. Disken väntar fortfarande.

Dock inte tröttare än att jag orkar störa mig lite på EU:s energikommisionär Günther Oettinger. Han verkar ha fastnat i de tankegångar som jag hade igår. Han nöjde sig dock inte med att sitta och flina åt sig själv framför dataskärmen som jag gjorde utan gjorde ett fint litet uttalande i egenskap av EU:s energikommissionär. Skrattar både åt honom och mig själv nu. Han  talar om apokalyps och missbrukar ordet som katastroffilmsmakarna. Apokalyps har inget med undergång att göra utan betyder uppenbarelseApokalypsen är Uppenbarelseboken som är den sista av Bibelns böcker. Det rör sig alltså om Guds ultimata seger över ondskan. Günter kanske har tittat lite mycket på film. Möjligvis behöver han hjärntvättas lite. Som jag själv.

Nu disk.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tänk när ni kommer till nya huset då har ni diskmaskin.:)

Kommentar av Mia

jo, just det hoppas barnen blir friska snart.

Kommentar av Mia

Jaa. Och det ska bli sååå skönt.

Jag tror att det är sista skriket nu. När våren kommer blir det säkert bra med virusarna. Hörde dock att det snöar i sthlm. Stämmer det?

Kommentar av Lotta




Kommentera

