Lottas Dagbok


Sista dagen före helgen och jag tar nya tag
11 mars 2011, 09:06
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, Hus och hem, husbygge, Mat, personligt

Äntligen fredag. Optimismen flödar trots allt. Åtminstone nu på morgonen. Jag tror att det framför allt beror på att hälsostatusen är bättre än den varit på ett tag. Det är klart att det finns saker som hade kunnat vara bättre. Jag hade kunnat haft lite mer pengar. Och så hade min förmiddagsrisifrutti kunnat stått kvar i kylen men den försvann tyvärr ner i magen på någon igår kväll. I bland råder lite delade meningar om vilken kylskåpsmentalitet som ska råda här hemma. Ska det vara ‘jag tar väl vad jag vill i mitt eget kylskåp’ eller ‘kolla gärna om det är ok att man tar något speciellt som man inte själv har köpt’?

Idag är Anton tillbaka i skolan fast han har lite ont i halsen och är rosslig. Ossian verkar bli bättre och bättre men hostar en del. Jag tror inte att han hade någon feber igår så han är absolut på gång idag. Men båda småttingarna är hemma hos mig. På måndag hoppas jag att alla ska vara tillbaka i ordinarie verksamhet.

Senare ska vi gå till förrådet och hämta kartonger så att vi kan börja packa ner lite saker. Det är trots allt bara en månad kvar tills vi flyttar in i det nya huset nu. Det är en fruktansvärd röra i den lägenhet vi bor i. Vi har ju bott här sedan november och insptirationen att göra fint här har aldrig riktigt infunnit sig. Inte så konstigt kanske eftersom vi snart ska härifrån igen.

Jag har tre svartsäckar med tvätt också. Vet inte vad jag ska göra med dem. Tvätta dem. Ja. Det är bara så tråkigt att vara beroende av den allmänna tvättstugan. Kanske ska börja med att boka en tvättid.

Återkommer.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men åhhhh vad skönt att ni är på G om en månad! Förstår att du redan nu vill packa!!!!!!!!!!!!

Kommentar av Trebarnsmamman

Haha.. net är nog inte att jag vill. Det är nog snarare så att jag lika gärna kan stoppa skiten i lådor som att packa in det i skåpen.

Men det ska bli skönt att komma till rätta. Dock finns det vissa orosmoln fortfarande…

Kommentar av Lotta




Kommentera

