Lottas Dagbok


Idag är det fyra år sedan jag började skriva i den här bloggen
07 mars 2011, 10:59
Filed under: Allmänt, bloggande, personligt

Idag är det den 7 mars 2011. Mitt första inlägg i den här bloggen skrev jag den 7 mars 2007.

Såhär på morgonkvisten tror jag inte att jag kommer att manifestera denna bloggfödelsedag på något särskilt sätt. 2008 gjorde jag det ordentligt. 2009 orkade jag inte hålla på. Då var vi i Norrköping och fikade på chokladcaféet för det var lördag. 2010 glömde jag bort det men jag tycker att jag hade en helt ok ursäkt 🙂

Hade någon frågat mig då i mars 2007 om jag trodde att jag skulle sitta här fyra år senare, tre datorer senare och två lägenheter senare, så skulle jag nog inte ha satt mina pengar på det. Nej. Men nu gör jag det i alla fall.

Jag förstod nog inte heller vilket avgörande beslut jag tog där i början innan jag förstod mig på hur bloggar och den typen av sociala nätverk fungerar, med avseende på det här med att lägga ut bilder och skriva om saker som är personliga och lite privata. Vet inte om jag skulle ha fattat samma beslut igen med den vetskap och kunskap jag har om det nu. Men det är ju liksom redan för sent. Och jag tänker alltid noga igenom vad jag skriver och karaktären på bilderna jag lägger ut. Ett liv på nätet är en del av den nya världen. Det kommer ingen ifrån. Inte heller den som helst av allt vill hållas borta därifrån.

Den här bloggen har gjort mitt liv rikare under de senaste fyra åren. Jag har haft nytta av den i alla möjliga märkliga sammanhang. den har varit en social platform där jag hållit kontakter och knutit nya kontakter.

I bland har jag funderat på om bloggen har gjort att jag har pratat mer sällan med folk off line. Folk går in och läser här och håller koll på vad som händer i mitt liv och då blir behovet av en telefonsignal mindre. Nu tänker jag inte på det längre men i början kändes det lite så. Själv är jag usel på att höra av mig så jag skyller inte på någon annan 🙂 Jag kunde även märka att under perider då jag var lite off och skrev deppiga grejer så hörde folk av sig för att höre hur jag mådde 🙂 Men det var mer så förut. Nu har jag ju min baksida. Där är jag fri. Typ.

Som det ser ut nu så tror jag att den här bloggen kommer att fira även en femte födelsedag :mrgreen:

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Grattis till din fina blogg!!!!!!! Hoppas den finns kvar och lever i måååååååånga år! Hurra, hurra, hurra 🙂

Kommentar av Trebarnsmamman

Tack 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

