Lottas Dagbok


Norges egen Zlatan
06 mars 2011, 17:41
Filed under: Allmänt, Familj, Kändisar, nyheter, personligt, sport

Petter. Som ett kliande myggbett på den svenska idrottsstoltheten.

Som den sanna medgångssupporter jag är så varken tittade eller lyssnade jag på herrarnas femmil på skidor idag. Varför? Jo. För att jag tycker inte att det är kul. Det är inte alls kul. Då Petter Northug är med. Så tycker jag.’

Däremot tycker jag att det är jätteroligt med hans kaxiga uttalanden i sann zlatananda. I love it 🙂

Rent allmänt tycker jag inte att det är så kul då det är en person eller ett lag som är sådär överlägnsa. Typ som som den där norrmannen. Eller som detta snacket om Hugo Stenbeck som ska skänka en massa pengar och köpa en NHL-femma till Malmö Redhawks (ett hockeylag i (edit:) allsvenskan för dem som inte visste det 😉 ) för att de ska bli överlägsna alla andra lag. Det blir liksom ointressant. Eller sådana idrottsmän som man vet helt säkert håller på med doping, som den där öststatiska höjdhopperskan som sedemera åkte dit (tack å lov), de blir ointressanta som motståndare. De räknas liksom inte. Detta var svammel och nu kommer jag att få höra att sådana som jag ska hålla truten om sport. Men det är ok.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Än är inte Malmö i elitserien väl… :))

Kommentar av Sussi

Hvis du i tillegg har vært i holmenkollen helst bodd i telt, så kan du som alle normenn glede
deg over all proff”lengdåkning”
det var 35.000 som overnattet i skogen.

Kommentar av Anonym

Merkelig argumentasjon fra Sverige her. Bjørn Borg og Ingemar Stenmark var det helt uinteressant å se fordi de var så overlegne?
Det blir aldri feil å se gode idrettsprestasjoner, uansett hvor dårlige motstanderen er. Det virker som om Sverige nå ligger nede, og er slått for evig.
Petter er og blir en gave til forbrødringen mellom Norge og Sverige.
Hilsen norsk skientusiast.

Kommentar av Bjørn

Sussi:

Haha.. det har du rätt i. Men med Hugos hjälp så kommer de nog dit. Om inte Hugo tröttnar innan dess. Jag går in och editerar så att jag inte framstår som alltför korkad 😉

Du ser. Jag borde inte skriva om sport.

Kommentar av Lotta

Anonym: Fy så kallt det måste ha varit!

Kommentar av Lotta

Bj[o med streck på tvären]rn:

Från Sverige? Lotta heter jag men tack ändå 😉

Jag är lite för ung för Borg och Stenmark, men ja; det är helt klart mindre spännande och och intressant att kolla på idrott då samma människa vinner jämt och man vet i förväg hur det ska sluta. Men ack så härligt för det svenska egot med Borg och Stenmark. På samma sätt som de duktiga norska längdåkarna är för det norska.

Har inga problem med Petter Northug. Eller jo… problemet är att ingen svensk har en chans. Då blir det trist att titta på.

Kommentar av Lotta

Ja jeg har overnattet i Holmenkollen siden onsdag. Det har ikke vært kaldt. Spesielt har samholdet mellom svensker og nordmenn i løpet av disse dagene varmet. Også føler jeg både stolthet og glede ved at Norge ved Petter N har gitt Sverige noe å strekke seg etter.

Kommentar av Bjørn

Ja, Björn. Du har nog rätt. Man kan ju såklart vända det så också. Bra där 🙂

Kommentar av Lotta




Kommentera

