Lottas Dagbok


Wilmer har ont i läppen
27 februari 2011, 21:53
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hälsa, personligt

Som alla stammisar vet tappade Wilmer två tänder förra veckan. Nu i kväll då han kom hem från polaren Jonte såg han jättekonstig ut i ansiktet. Läppen stod rakt ut. Under läppen kunde man se två lila och gula prickar efter de två tänderna som sitter brevid där de tappade satt. Feber 38,3. Han har hållit på och bitit sig själv på något vis. Troligtvis eftersom det känns annorlunda i munnen då det saknas två tänder där framme.

Jag ringde 1177 för att få råd. Det är ju inte så bra det där med bitskador tänkte jag, och särskilt inte ihop med feber. Den första tanten jag pratade med verkade inte fatta ett dugg vad jag pratade om. Det var slut på tider på jourcentralen så hennes högsta önskan var nog att vi inte skulle behöva någon läkartid. Jag blev till sist kopplad till öronkliniken vilket var bra. Sköterskan pratade med läkaren som bedömde att vi skulle ha en tid i morgon. Så i morgon ska Wilmer och jag till öronkliniken 15.20. Kanske får han antibiotika eller något. Vi får se.

Så här ser han ut:

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Lillkillen! Vad ont det måste göra!!!!!!!!!
Vi är väll nästan lika tjusiga han och jag då 😉

Kommentar av Trebarnsmamman

Haha.. Dina blåklockor tar nog priset ändå!

Han har mest ont i läppen då man tar på den. Annars är det inte så farligt.

Kommentar av Lotta




Kommentera

