Lottas Dagbok


Vargtimmar
17 februari 2011, 19:50
Filed under: Allmänt, Barnen, Bilder, Familj, Hus och hem, husbygge, Jobb och plugg, personligt, spel
Nintendo Wii – en lisa för en vuxensjäl

I morse vaknade jag… ehh.. hmm.. tre. Jag börjar vara van vid att ligga vaken på nätterna men inatt somnade jag inte om. Började bli trött framåt sex men då var det ju dags att gå upp. Jag kollade på all lort som är i teven på natten; någon dirtydancingsåpa, Gene Simmons familjejuveler, Gordon Ramsey, Stormjägana.. tills Nyheterna på fyran börjar just före sex. Och så låg jag och funderade över det här med huset. Svampgaraget som vi vick besked om igår att det inte skulle gå att fixa till. Plåtensom har tre olika färgen. Så himla jobbigt.

På morgonen hade jag tänkt ringa till den nya kontakten vi har på husföretaget och fråga hur vi skulle lösa problemet nu då, då inte den plan som fanns var genomförbar. Vid nio ringde Fredrik och sa att de håller på och jobbar med vår carport. Det hade han sett då han åkte förbi på väg till jobbet. Jag fick panik och Fredrik fick ringa till enteprenören och fråga vad som pågick! Då fick han beskedet att snickarna höll på och fixade till carporten så som vi vill ha den. Många olika besked 😉 Jag gled förbi och kollade. Det ser bättre ut nu.

Plåten kommer husföretaget att byta ut om vi vill. Det blev solklart då jag vidarebefordrade mejl och sånt till dem. Skönt!

Dagen i övrigt har bestått av diverse telefonsamtal och jobbsökande. Nu ikväll är Didrik och Ossian iväg och simmar med sin far. Själv ska jag snart gå och handla till barnens matsäckar som de ska ha med sig på friluftsdagen i morgon. Sedan blir det vila!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Förstår att du ligger sömnlös just nu…men du vad skönt att de försöker fixa carporten och att plåten går att byta! Du skall se att det löser sig 🙂 KRAM

Kommentar av Trebarnsmamman

Kram 😀

Kommentar av Lotta




Kommentera

