Lottas Dagbok


Just nu har jag inte mycket framgång – huset och hälsan
10 februari 2011, 10:48
Filed under: Allmänt, Barnen, Familj, Favoriter i repris, Hälsa, Hus och hem, husbygge, personligt

Usch. Bättre dagar än igår behöver man inte leta efter särskilt länge.

Vi har hittat fler fel i leveransen av vårt hus. Jag är väldigt ledsen över det. Så som jag arbetat med detta och varit vansinnigt övertydlig i varje lite enskild detalj både i tal och skrift, kan jag inte annat än typ grina över det nu.

Utöver det som varit uppe tidigare, med carporten som inte går i samma stil som huset och svarta plåtdetaljer på hustaket, så har vi nu även upptäckt att fönsterblecken och övrig plåt som monterats på fabriken är VIT. Detta trots att jag med all önskvärd tydlighet, både i tal och skrift, kommunicerat att vi vill att alla plåtdetaljer på huset ska vara silvermetallic. Typ rostfri look. Utom möjligtvis de grejer som är på taket för de ska vara röda som taket. Men det hade inte gjort något om de varit silvriga men absolut inte svarta som de är nu. Hela tiden har vi diskuterat plåtdetaljerna utifrån faktum att man köper till ett plåtpaket för en viss summa och då blir all plåt silvrig. Vi har dessutom pratat om fönsterblecken i synnerhet.

Idag letade jag på orderbekräftelsen. Den som är påskriven av oss båda. Fredrik och mig. Jag har läst den supernoga och räknat och hållit på innan vi skrev på den och skickade in den till företaget. Dock kan jag se VARFÖR vårt hus levererats med vit plåt, nu i ljuset av att det faktiskt blivt fel. Jag tänker dock inte ta på mig skulden för det eftersom det ingalunda är tydligt uttryckt i orderbekräftelsen hur det egentligen ska vara, i ljuset av de samtal som försts i samband med beställningen (i sin tur). Vi trodde att det var rätt uttryckt i bekräftelsen helt enkelt, trots att de orderbekräftat något som inte var beställt. Det stora felet är att det inte beställts några silvriga bleck fast vi sagt att vi vill ha sådana. Jag avskyr verkligen känslan av att vara tjatig och korkad och till en massa besvär.

Mer då. Wilmer är fortfarande sjuk. Han har sovit hos mormor och morfar och har feber. Trist. Igår kväll trodde vi ävern att Anton skulle bli sjuk för han pep över huvudvärk. Men i morse var han ok.

Bilden till höger är från en resa till Skåne som vi gjorde i juli 2007. Favorit i repris 🙂

Anton och jag var på Folkungaskolan igår på förmiddagen och gjorde ett musiktest. Skönt att det är över nu så att vi kan ägna oss åt annat. Som till exempelvis att ta hand om ett och annat som tydligen hänt i skolan de senaste dagarna. Anton kanske kan verka lite tuff ibland men han är en väldigt känslig pojke. Detta har olika uttryck. Häromdagen hade det varit en situation i skolan där han känt sig anklagad för något som han inte hade skuld i. Pallar inte gå in på detaljer men ibland sköts saker klumpigt. Punkt. Och fortsättning följer troligtvis.

Vidare är jag trött på godtyckliga regler kring smitta i förskolan. Antingen har man tydliga regler som alla följer. Eller så har man inga regler alls och alla får göra som de vill. Jag skulle föredra det första alternativet.

Nu jobb.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Skickar en portion empati och energi

Kommentar av Trebarnsmamman

Tack ❤

Kommentar av Lotta




Kommentera

